A one-of-a-kind guide to active, engaging learning strategies for aging studies Harnessing the proven benefits of active learning strategies, this is the first activity book created for a broad spectrum of courses in aging-related higher education.
It features 32 classroom and community-based educational activities for instructors seeking to introduce and/or enhance aging content in their courses.
Underscoring the interdisciplinary nature of aging studies, the book encompasses teaching strategies for instructors in such disciplines as Counseling, Family Studies, Gerontology, Geriatrics, Medicine, Psychology, Public Administration, Public Health, Nursing, Social Work, Sociology, Speech Pathology, and others.
This peer-reviewed collection of hands-on activities is designed by noted educators in aging and incorporates AGHE competencies.
It offers clear, step-by-step procedures for implementing each activity including preparation, introduction, the activity itself, discussion/reflection, wrap-up, and assessment.
The book also addresses learning outcomes and includes recommendations for number of participants, settings, materials, and time required.
Encompassing key, impactful issues affecting older individuals, the text examines Ageism and Aging in the Media, Dementia, Demography, Health Care, Housing, Physical Aging, Policy and Politics of Aging, Positive Interactions with Older Adults, and Spirituality.
In addition to its value to students, the book's activities are also beneficial to professionals instructing or participating in staff trainings, in-services, and continuing education.
Key Features: Contains 32 experiential learning activities for students in a great variety of aging-related disciplines Designed for activities in the classroom, in the community, on line, and take- home Provides clear, step-by-step procedures for each activity from implementation through assessment Addresses student learning outcomes and includes a glossary Incorporates AGHE competencies.
Features | Contains 32 experiential learning activities for students in a great variety of agingrelated disciplines |
---|
Springer Publishing Company este o editură binecunoscută specializată în cărți academice și profesionale, reviste și resurse digitale în domeniile asistenței medicale, psihologiei, asistenței sociale, consilierii, gerontologiei, sănătății publice și reabilitării.
A fost fondată în 1950 de Bernhard Springer, strănepotul lui Julius Springer, care a înființat Springer-Verlag în 1842.
Springer Publishing Company este renumită în special pentru manualele sale de înaltă calitate, lucrările de referință și publicațiile academice destinate studenților, educatorilor, cercetătorilor și practicienilor din diverse discipline de sănătate și științe sociale.
Publicațiile companiei acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv teoria și practica asistenței medicale, îngrijirea psihiatrică și de sănătate mintală, etica asistenței sociale, tehnici de consiliere, politica de sănătate publică și multe altele.
Pe lângă publicațiile tipărite, Springer Publishing Company oferă și resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și conținut multimedia, pentru a oferi utilizatorilor acces convenabil la materiale educaționale valoroase.
Compania se angajează să promoveze cunoștințele și să sprijine profesioniștii în eforturile lor academice și profesionale prin gama sa cuprinzătoare de publicații și resurse.