From the films of Larry Clark to the feminist comedy of Amy Schumer to the fall of Louis C.
, comedic, graphic, and violent moments of abjection have permeated twentieth- and twenty-first-century social and political discourse.
The contributors to Abjection Incorporated move beyond simple critiques of abjection as a punitive form of social death, illustrating how it has become a contested mode of political and cultural capital--empowering for some but oppressive for others.
Escaping abjection's usual confines of psychoanalysis and aesthetic modernism, core to theories of abjection by thinkers such as Kristeva and Bataille, the contributors examine a range of media, including literature, photography, film, television, talking dolls, comics, and manga.
Whether analyzing how comedic abjection can help mobilize feminist politics or how expressions of abjection inflect class, race, and gender hierarchies, the contributors demonstrate the importance of competing uses of abjection to contemporary society and politics.
They emphasize abjection's role in circumscribing the boundaries of the human and how the threats abjection poses to the self and other, far from simply negative, open up possibilities for radically new politics.
Contributors.
Meredith Bak, Eugenie Brinkema, James Leo Cahill, Michelle Cho, Maggie Hennefeld, Rob King, Thomas Lamarre, Sylv re Lotringer, Rijuta Mehta, Mark Mulroney, Nicholas Sammond, Yiman Wang, Rebecca Wanzo About the Author Maggie Hennefeld is Assistant Professor of Cultural Studies and Comparative Literature at the University of Minnesota, Twin Cities, and author of Specters of Slapstick and Silent Film Comediennes.
Nicholas Sammond is Associate Professor of Cinema Studies at the University of Toronto and author of Birth of an Industry: Blackface Minstrelsy and the Rise of American Animation, also published by Duke University Press.
Industry | Blackface |
---|
Duke University Press este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea Duke din Durham, Carolina de Nord.
Înființată în 1921, este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice dintr-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și matematică.
Iată câteva aspecte cheie ale Duke University Press: 1.
Cărți academice: Duke University Press publică o gamă diversă de monografii academice și colecții editate care acoperă subiecte precum studii culturale, antropologie, sociologie, istorie, literatură, studii de gen, teoria queer, studii afro-americane, studii latino-americane, studii asiatice, și altele.
Reviste: Duke University Press publică peste 50 de reviste academice, dintre care multe sunt foarte respectate în domeniile lor respective.
Aceste reviste acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv literatură, istorie, antropologie, sociologie, studii culturale și filozofie.
Acoperire globală: Duke University Press are o prezență globală, publicațiile sale fiind distribuite și citite de savanți și cercetători din întreaga lume.
Cărțile și jurnalele sale sunt disponibile în format tipărit și digital, făcându-le accesibile unui public larg.
Angajamentul față de diversitate și incluziune: Duke University Press se angajează să promoveze diversitatea și incluziunea în mediul academic.
Presa caută și publică în mod activ lucrări ale autorilor din grupuri subreprezentate și se străduiește să amplifice vocile marginalizate în discursul academic.
Evaluare riguroasă: Duke University Press menține standarde editoriale înalte și supune toate trimiterile unei evaluări riguroase de către experți în domeniile relevante.
Aceasta asigură calitatea și integritatea publicațiilor presei.
În general, Duke University Press joacă un rol semnificativ în promovarea cercetării academice și a anchetei intelectuale într-un spectru larg de discipline.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează dialogul interdisciplinar între savanți și cercetători din întreaga lume.