Description This book is open access under a CC BY-NC 2.
5 license.
This book describes the extensive contributions made toward the advancement of human assessment by scientists from one of the world's leading research institutions, Educational Testing Service.
The book's four major sections detail research and development in measurement and statistics, education policy analysis and evaluation, scientific psychology, and validity.
Many of the developments presented have become de-facto standards in educational and psychological measurement, including in item response theory (IRT), linking and equating, differential item functioning (DIF), and educational surveys like the National Assessment of Educational Progress (NAEP), the Programme of international Student Assessment (PISA), the Progress of International Reading Literacy Study (PIRLS) and the Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS).
In addition to its comprehensive coverage of contributions to the theory and methodology of educational and psychological measurement and statistics, the book gives significant attention to ETS work in cognitive, personality, developmental, and social psychology, and to education policy analysis and program evaluation.
The chapter authors are long-standing experts who provide broad coverage and thoughtful insights that build upon decades of experience in research and best practices for measurement, evaluation, scientific psychology, and education policy analysis.
Opening with a chapter on the genesis of ETS and closing with a synthesis of the enormously diverse set of contributions made over its 70-year history, the book is a useful resource for all interested in the improvement of human assessment.
About the Author Randy E.
Bennett is Norman O.
Frederiksen Chair in Assessment Innovation in the Research & Development Division at Educational Testing Service in Princeton, New Jersey.
Bennett's work has focused on integrating advances in cognitive science, technology, and educationa.
Springer este o companie de editură proeminentă la nivel mondial, specializată în literatura academică și științifică.
Fondată în 1842 la Berlin, Germania, Springer a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.
Springer publică o gamă largă de reviste academice, cărți, lucrări de referință și baze de date online care acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv știință, tehnologie, medicină, inginerie, matematică, umaniste, științe sociale și afaceri.
Catalogul extins al companiei include: 1.
Reviste: Springer publică mii de reviste academice evaluate de colegi care acoperă un spectru larg de discipline.
Aceste reviste prezintă articole de cercetare originale, recenzii și contribuții academice din partea experților în domeniile lor respective.
Cărți: Springer publică o selecție diversă de cărți, inclusiv manuale, monografii, lucrări de referință și titluri profesionale.
Aceste cărți acoperă o gamă largă de subiecte și se adresează cercetătorilor, studenților, profesioniștilor și practicienilor.
Lucrări de referință: Springer produce lucrări de referință cu autoritate, cum ar fi enciclopedii, manuale, dicționare și atlase, care oferă o acoperire cuprinzătoare a unor subiecte și discipline specifice.
Baze de date online: Springer oferă baze de date și platforme online care oferă acces la vasta sa colecție de conținut academic.
Aceste platforme permit utilizatorilor să caute, să răsfoiască și să acceseze literatură academică, reviste, cărți și materiale de referință.
Springer este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în publicarea academică.
Compania lucrează îndeaproape cu autori, editori, recenzori și instituții academice pentru a asigura cele mai înalte standarde de excelență și rigoare academică în publicațiile sale.
Prin urmare, Springer este considerată pe scară largă ca o sursă de încredere de informații academice și o resursă valoroasă pentru cercetători, studenți și profesioniști din întreaga lume.