Cartea de fata nu pretinde a fi o istorie generala a Europei in a doua jumatate a secolului al XVI-lea, dar incearca sa construiasca o relatare a relatiilor diplomatice si militare de colaborare, dar si conflictuale, intre Imperiul Otoman si un numar de puteri crestine.
Procedand astfel, sunt puse in discutie unele puncte de vedere si sunt oferite cateva raspunsuri noi la chestiuni dezbatute vreme indelungata.
Desi contine multa informatie noua care ar putea interesa categorii diferite de specialisti, textul a fost scris avandu-l in minte pe cititorul obisnuit.
Speranta mea este ca pentru acesti cititori cartea va pune in lumina unele lucruri despre relatia intre crestinatate si lumea otomana.
Totodata, sper sa le poata oferi si o sclipire din neglijata istorie a Albaniei in secolul al XVI-lea.
Daca am reusit intr-unul dintre aceste scopuri, voi considera ca aceasta carte a meritat sa fie scrisa.
Noel Malcolm.
Cetatea De Scaun este un brand românesc dedicat promovării tradițiilor și valorilor culturale ale regiunii.
Această marcă își propune să ofere produse autentice, inspirate de meșteșugurile locale, inclusiv articole de îmbrăcăminte, accesorii și suveniruri.
Misiunea Cetatea De Scaun este de a sprijini artizanii locali și de a aduce în atenția consumatorilor bogăția culturală a țării.
Brandul se angajează să promoveze produsele fabricate în mod sustenabil, încurajând consumatorii să aleagă articole care susțin comunitățile locale și care reflectă tradițiile românești.
Cu o atenție deosebită la calitate și design, Cetatea De Scaun reușește să creeze produse care sunt nu doar frumoase, ci și pline de semnificație.