Realizarea, la 15 ani dupa prima ei aparitie, a unei noi editii dupa o carte ce are la baza textul tezei de doctorat pe care am sustinut-o in 1983 la Institutul de Istorie „Nicolae Iorga” al Academiei Romane este rezultatului faptului ca, de o vreme, aceasta carte este imposibil a mai fi procurata, ceea ce imi permite sa cred, cu optimism si modestie, ca autor al ei, ca exista inca dorinta de a fi citita.
Imi explic acest interes, dincolo de banuiala ca prima editie a avut un tiraj mult prea mic, prin atractia pe care o prezinta pentru publicul nostru, specialisti, studenti sau simplii cautatori ai adevarului in paginile cartilor, insusi destinul unic al relatiilor dintre Romania si Statele Unite ale Americii.
In general, este evident, cred, pentru istoricii romani, ca istoria noastra, incluzand aici si trecutul ei mai apropiat, este greu de explicat fara intelegerea cat mai exacta si mai profunda a raportarii Romaniei moderne si contemporane la mediul international sau, dintr-o perspectiva mai usor de urmarit, a evolutiei relatiilor tarii noastre cu fiecare dintre marile puteri ale lumii.
Din acest unghi de vedere, ca obiect de studiu, relatiile cu SUA au reprezentat un capitol abordat cu intarziere in istoriografia romaneasca, lucru datorat, dupa toate evidentele, mai mult imprejurarilor decat istoricilor.
Cetatea De Scaun este un brand românesc dedicat promovării tradițiilor și valorilor culturale ale regiunii.
Această marcă își propune să ofere produse autentice, inspirate de meșteșugurile locale, inclusiv articole de îmbrăcăminte, accesorii și suveniruri.
Misiunea Cetatea De Scaun este de a sprijini artizanii locali și de a aduce în atenția consumatorilor bogăția culturală a țării.
Brandul se angajează să promoveze produsele fabricate în mod sustenabil, încurajând consumatorii să aleagă articole care susțin comunitățile locale și care reflectă tradițiile românești.
Cu o atenție deosebită la calitate și design, Cetatea De Scaun reușește să creeze produse care sunt nu doar frumoase, ci și pline de semnificație.