A masterful history of the postwar transformation of American higher education American higher education is nearly four centuries old.
But in the decades after World War II, as government and social support surged and enrollments exploded, the role of colleges and universities in American society changed dramatically.
Roger Geiger provides the most complete and in-depth history of this remarkable transformation, taking readers from the GI Bill and the postwar expansion of higher education to the social upheaval of the 1960s and 1970s, desegregation and coeducation, and the challenges confronting American colleges today.
Shedding critical light on the tensions and triumphs of an era of rapid change, Geiger shows how American universities emerged after the war as the world's most successful system for the advancement of knowledge, how the pioneering of mass higher education led to the goal of higher education for all, and how the selectivity sweepstakes for admission to the most elite schools has resulted in increased stratification today.
He identifies 1980 as a turning point when the link between research and economic development stimulated a revival in academic research--and the ascendancy of the modern research university--that continues to the present.
Sweeping in scope and richly insightful, this groundbreaking book demonstrates how growth has been the defining feature of modern higher education, but how each generation since the war has pursued it for different reasons.
It provides the context we need to understand the complex issues facing our colleges and universities today, from rising inequality and skyrocketing costs to deficiencies in student preparedness and lax educational standards.
About the Author Roger L.
Geiger is Distinguished Professor of Higher Education Emeritus at Pennsylvania State University.
His books include The History of American Higher Education: Learning and Culture from the Founding to World War II (Princeton) and Knowledge and Money: Re.
Education | Learning and |
---|---|
Money | Re |
Princeton University Press (PUP) este o editură academică renumită asociată cu Universitatea Princeton.
Iată câteva puncte cheie despre Princeton University Press: 1.
Fondator: Princeton University Press a fost fondată în 1905.
Este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Afiliere: Princeton University Press este afiliată la Universitatea Princeton, dar operează ca o entitate separată, nonprofit.
Primește sprijin din partea universității, dar funcționează independent în deciziile și operațiunile sale editoriale.
Editura academică: Presa este specializată în publicarea de lucrări academice și academice, inclusiv cărți, reviste și produse digitale.
Acesta acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale, științe ale naturii și matematică.
Acoperire globală: Princeton University Press are o prezență globală, iar publicațiile sale sunt distribuite la nivel internațional.
Lucrările sale academice contribuie la cercetarea academică și la discursul intelectual la scară globală.
Publicații de înaltă calitate: Presa este cunoscută pentru producerea de publicații de înaltă calitate, inclusiv monografii, manuale, lucrări de referință și lucrări de cercetare.
Multe dintre publicațiile sale sunt considerate cu autoritate în domeniile lor respective.
Reviste: Pe lângă cărți, Princeton University Press publică reviste academice care acoperă diverse discipline academice.
Autori de seamă: Presa a publicat lucrări ale numeroși autori și savanți de seamă.
Publicațiile sale sunt adesea recunoscute pentru rigoarea lor academică și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor.
Implicarea publicului: În timp ce se concentrează principal pe publicarea academică, Princeton University Press se implică și cu publicul larg prin intermediul inițiativelor educaționale și de informare.
Presa își propune să facă cunoștințele academice accesibile unui public mai larg.
Inițiative digitale: La fel ca mulți editori academici, Princeton University Press a îmbrățișat tehnologiile digitale.
Oferă ediții digitale ale cărților sale și explorează modalități inovatoare de diseminare a conținutului academic în era digitală.