In this landmark collection, world-renowned theorists, artists, critics, and curators explore new ways of conceiving the present and understanding art and culture in relation to it.
They revisit from fresh perspectives key issues regarding modernity and postmodernity, including the relationship between art and broader social and political currents, as well as important questions about temporality and change.
They also reflect on whether or not broad categories and terms such as modernity, postmodernity, globalization, and decolonization are still relevant or useful.
Including twenty essays and seventy-seven images, Antinomies of Art and Culture is a wide-ranging yet incisive inquiry into how to understand, describe, and represent what it is to live in the contemporary moment.
In the volume's introduction the theorist Terry Smith argues that predictions that postmodernity would emerge as a global successor to modernity have not materialized as anticipated.
Smith suggests that the various situations of decolonized Africa, post-Soviet Europe, contemporary China, the conflicted Middle East, and an uncertain United States might be better characterized in terms of their contemporaneity, a concept which captures the frictions of the present while denying the inevitability of all currently competing universalisms.
Essays range from Antonio Negri's analysis of contemporaneity in light of the concept of multitude to Okwui Enwezor's argument that the entire world is now in a postcolonial constellation, and from Rosalind Krauss's defense of artistic modernism to Jonathan Hay's characterization of contemporary developments in terms of doubled and even para-modernities.
The volume's centerpiece is a sequence of photographs from Zoe Leonard's Analogue project.
Depicting used clothing, both as it is bundled for shipment in Brooklyn and as it is displayed for sale on the streets of Uganda, the sequence is part of a striking visual record of new cultural forms and economies emerging.
Duke University Press este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea Duke din Durham, Carolina de Nord.
Înființată în 1921, este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice dintr-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și matematică.
Iată câteva aspecte cheie ale Duke University Press: 1.
Cărți academice: Duke University Press publică o gamă diversă de monografii academice și colecții editate care acoperă subiecte precum studii culturale, antropologie, sociologie, istorie, literatură, studii de gen, teoria queer, studii afro-americane, studii latino-americane, studii asiatice, și altele.
Reviste: Duke University Press publică peste 50 de reviste academice, dintre care multe sunt foarte respectate în domeniile lor respective.
Aceste reviste acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv literatură, istorie, antropologie, sociologie, studii culturale și filozofie.
Acoperire globală: Duke University Press are o prezență globală, publicațiile sale fiind distribuite și citite de savanți și cercetători din întreaga lume.
Cărțile și jurnalele sale sunt disponibile în format tipărit și digital, făcându-le accesibile unui public larg.
Angajamentul față de diversitate și incluziune: Duke University Press se angajează să promoveze diversitatea și incluziunea în mediul academic.
Presa caută și publică în mod activ lucrări ale autorilor din grupuri subreprezentate și se străduiește să amplifice vocile marginalizate în discursul academic.
Evaluare riguroasă: Duke University Press menține standarde editoriale înalte și supune toate trimiterile unei evaluări riguroase de către experți în domeniile relevante.
Aceasta asigură calitatea și integritatea publicațiilor presei.
În general, Duke University Press joacă un rol semnificativ în promovarea cercetării academice și a anchetei intelectuale într-un spectru larg de discipline.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează dialogul interdisciplinar între savanți și cercetători din întreaga lume.