Gain an in-depth knowledge in immersive web development to create augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications inside web browsers using WebXR API, WebGL, Three.
js, and A-Frame.
This project-based book will provide the practice and portfolio content to make the most of what the futures of spatial computing and immersive technology have to offer.
Beginning with technical analysis of how web browsers function, the book covers programming languages such as WebGL, JavaScript, and HTML, with an eye on a complete understanding of the WebXR lifecycle.
You'll then explore how contemporary web browsers work at the code level and see how to set up a local development server and use it with the Visual Studio Code IDE to create 3D animation in the WebGL programming language.
With a familiarity of the web-rendering pipeline in place, you'll venture on to WebGL abstractions such as the Three.
js JavaScript library and Mozilla's A-Frame XR Framework, which use WebXR to create high-end visual effects.
In the final projects of the book, you'll create an augmented reality web session for an Android phone device, and create a VR scene in A-Frame (built on Three.
js) to demo essential components of the WebXR API pertaining to user positioning and interaction.
Game engines have become common-place for the creation of mixed reality content.
However, developers not interested in learning entirely new workflows may be better suited to work within a medium almost universally open to all--the web; AR and VR Using the WebXR API will show you the way.
What You'll Learn Master the creation of virtual reality and augmented reality features for web page Prepare to work as an immersive web developer with a portfolio of projects in sought-after technologies Review the fundamentals of writing shaders in WebGL Experience the unity between client, server, and cloud architecture as it applies to location-based AR Who This Book Is For Aspiring immersive web developers and developers already familiar with the fundamentals of web development who want to further explore topics such as spatial computing, computer vision, spatial anchors, and cloud-computing for multi-user social experiences.
About author(s): Rakesh Baruah is a writer and creator with 15 years of experience in new media, film, and television in New York City.
After completing an MFA in screenwriting and directing for film from Columbia University, Rakesh joined the writers' room of a hit, primetime, network drama as an assistant.
The experience opened his eyes to the limits of television and the opportunities promised by 3D, immersive content.
In 2016 he began a self-guided journey toward mixed reality design that has taken him through startups, bootcamps, the Microsoft offices, and many, many hours in front of a computer.
He is the author of one previous book on virtual reality and the Unity Game Engine and has received an Nvidia-certified nanodegree in Computer Vision.
He shares what he's learned with you in a style and format designed specifically for the person who, in high school, preferred English class to Trigonometry.
Author(s) | Rakesh |
---|
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.