The numbers are staggering: One-third of America's adult population has passed through the criminal justice system and now has a criminal record.
Many more were never convicted, but are nonetheless subject to surveillance by the state.
Never before has the American government maintained so vast a network of institutions dedicated solely to the control and confinement of its citizens.
A provocative assessment of the contemporary carceral state for American democracy, Arresting Citizenship argues that the broad reach of the criminal justice system has fundamentally recast the relation between citizen and state, resulting in a sizable-and growing-group of second-class citizens.
From police stops to court cases and incarceration, at each stage of the criminal justice system individuals belonging to this disempowered group come to experience a state-within-a-state that reflects few of the country's core democratic values.
Through scores of interviews, along with analyses of survey data, Amy E.
Lerman and Vesla M.
Weaver show how this contact with police, courts, and prisons decreases faith in the capacity of American political institutions to respond to citizens' concerns and diminishes the sense of full and equal citizenship-even for those who have not been found guilty of any crime.
The effects of this increasingly frequent contact with the criminal justice system are wide-ranging-and pernicious-and Lerman and Weaver go on to offer concrete proposals for reforms to reincorporate this large group of citizens as active participants in American civic and political life.
About the Author: Amy E.
Lerman is assistant professor in the Goldman School of Public Policy at the University of California, Berkeley, and the author of The Modern Prison Paradox.
She lives in Berkeley, CA.
Vesla M.
Weaver is assistant professor in the Department of African American Studies and the Department of Political Science at Yale University.
She lives in New Haven, CT, and is coauthor of Creating a.
Staggering | Onethird of |
---|---|
Author | Amy |
University of Chicago Press este brațul de publicare al Universității din Chicago, una dintre cele mai importante instituții academice din Statele Unite.
Fondată în 1891, University of Chicago Press este renumită pentru angajamentul său de a publica lucrări academice de înaltă calitate într-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și științe fizice.
University of Chicago Press publică cărți, reviste și conținut digital care contribuie la discursul academic, promovează cunoștințele și promovează cercetarea intelectuală.
Catalogul său include lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, economie, științe politice, antropologie și multe altele.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Chicago Press este dedicarea acesteia față de standardele editoriale riguroase și procesele de evaluare inter pares.
Presa își menține reputația de a publica lucrări de autoritate și influente care sunt supuse unei verificări amănunțite de către experți în domeniile relevante.
Pe lângă programul său de publicare academică, University of Chicago Press publică și cărți pentru cititori generali, inclusiv titluri comerciale în domenii precum biografie, memorii, studii culturale și afaceri curente.
Aceste cărți se bazează adesea pe expertiza facultății de la Universitatea din Chicago și reflectă angajamentul universității de a se implica cu un discurs public mai larg.
În plus, University of Chicago Press este cunoscută pentru prestigioasele sale reviste academice, inclusiv publicații emblematice precum „The Journal of Political Economy”, „The American Historical Review” și „The Journal of Modern History”, printre altele.
Aceste reviste sunt respectate pentru rigoarea și influența lor academică în disciplinele lor respective.
În general, University of Chicago Press joacă un rol vital în diseminarea cercetării academice, încurajând schimburile intelectuale și contribuind la progresul cunoștințelor atât în mediul academic, cât și în societatea mai largă.