Description This book, by East-West marketing consultant Chin-ning Chu, is must reading for any Westerner in business, government, or academia who negotiates in the Orient or wants to.
It is the first to reveal to Westerners the deep secrets of the Asian psyche that influence Asian behavior in business, politics, lifestyle, and battle.
Chu points out that Asian mind games have become so finely tuned over the centuries that Americans seldom realize that Asians view the marketplace (and by extension, the world) as a battlefield, and act accordingly.
She has extracted the principles of successful negotiations from centuries-old Chinese texts that have influenced all of Asia, and provides her readers with examples of their application in the modern world.
In the Western world, the ability to formulate cunning and subtle strategies for getting your own way in business, politics, and everyday life is regarded as a matter of intuition.
In Asia, however, strategic thinking is a formal discipline studied by people from all walks of life.
Amazing as it may seem, contemporary Asians base their outlook and behavior on the teachings of the ancients.
In China, even children are familiar with the 36 Strategies, formulated by Sun Tzu, a famous military strategist, in the fourth century B.
Throughout Asia today, business people as well as political figures study Sun Tzu's Art of War and apply its strategies to all their activities, while Americans read The One-Minute Manager and All I Really Need to Know I Learned In Kindergarten.
No wonder, Ms.
Chu comments, that when it comes to business and political negotiations, the Chinese refer to Americans with a word that means innocent children.
Chu brilliantly analyses how Chinese thought and culture have affected Japan, Korea, and Taiwan, and how Japanese conquest and culture have had their effect on the rest of Asia.
With United States trade and political alliances shifting increasingly to the Pacific rim, it becomes ever m.
Scribner este o amprentă renumită și parte a grupului de edituri Simon & Schuster.
Fondat inițial în 1846 de Charles Scribner I și fiii săi, Scribner are o istorie lungă și apreciată în industria editorială.
Iată câteva aspecte cheie ale Scribner: 1.
Tradiția literară: Scribner are reputația de a publica lucrări literare de ficțiune și non-ficțiune ale unor autori stimați.
De-a lungul istoriei sale, Scribner a publicat lucrări ale multor scriitori apreciați, inclusiv Ernest Hemingway, F.
Scott Fitzgerald, Stephen King, Edith Wharton și mulți alții.
Catalog divers: Deși este cunoscut pentru ficțiunea sa literară, Scribner publică într-o gamă largă de genuri și categorii.
Acestea includ memorii, biografii, istorie, știință, autoajutorare și multe altele.
Cele mai bine vândute: Scribner a produs numeroase bestselleruri de-a lungul anilor.
Acestea includ clasice precum „The Great Gatsby” de F.
Scott Fitzgerald, hituri moderne precum „The Da Vinci Code” de Dan Brown și lansări recente precum „The Goldfinch” de Donna Tartt.
Amprente: Scribner are mai multe amprente care se concentrează pe anumite genuri sau piețe.
De exemplu, Scribner publică ficțiune literară și non-ficțiune, în timp ce Touchstone se concentrează pe ficțiune comercială și non-ficțiune.
Angajamentul față de calitate: Scribner este cunoscut pentru angajamentul său față de editarea, designul și producția de calitate.
Cărțile sale sunt adesea lăudate pentru atenția acordată detaliilor și măiestriei.
Moștenire: Scribner a jucat un rol semnificativ în modelarea literaturii și culturii americane.
Autorii și cărțile sale au lăsat o amprentă de neșters pe peisajul literar, contribuind la bogăția și diversitatea literelor americane.
În general, Scribner continuă să fie o forță respectată și influentă în lumea editorială, cunoscută pentru dedicarea față de literatura de calitate și pentru lista sa de autori apreciați.