Apress Basic math for game development with unity 3d: a beginner's guide to mathematical foundations, paperback/kelvin sung
Apress

Apress Basic math for game development with unity 3d: a beginner's guide to mathematical foundations, paperback/kelvin sung

Vezi magazinul Elefant
  • O stea, bazat pe 1 voturi

Use Unity-based examples to understand fundamental mathematical concepts and see how they are applied when building modern video game functionality.

You will gain the theoretical foundation you need, and you will know how to examine and modify an implementation.

This book covers points in a 3D Cartesian coordinate system, and then discusses vectors and the details of dot and cross products.

Basic mathematical foundations are illustrated through Unity-based example implementations.

Also provided are examples showing how the concepts are applied when implementing video game functionality, such as collision support, motion simulations, autonomous behaviors, shadow approximations, and reflection off arbitrary walls.

Throughout this book, you learn and examine the concepts and their applications in a game engine.

What You Will Learn Understand the basic concepts of points and vectors and their applications in game development Apply mathematical concepts to modern video game functionality, such as spherical and box colliders Implement autonomous behaviors, including following way points, facing a target, chasing an object, etc.

Who This Book is For Beginners, and those interested in the implementation of interactive games, who need a basic mathematical background or a refresher with modern examples About the Author Kelvin Sung is a professor with the Computing and Software Systems division at the University of Washington Bothell (UWB).

He received his Ph D in Computer Science from the University of Illinois at Urbana-Champaign.

Kelvin's background is in computer graphics, hardware, and machine architecture.

He came to UWB from Alias-Wavefront (now part of Autodesk), where he played a key role in designing and implementing the Maya Renderer, an Academy Award-winning image generation system.

At UWB, funded by Microsoft Research and the National Science Foundation, Kelvin's work focuses on the intersection of video game mechanics, solutions to real-world problems, and mobile tech.

  • 210.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre Apress

APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.

Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.

Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.

APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.

APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.

Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.

Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.

În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.

Categorii Apress

Branduri computing & information technology

Apress Basic math for game development with unity 3d: a beginner's guide to mathematical foundations, paperback/kelvin sung

Apress Basic math for game development with unity 3d: a beginner's guide to mathematical foundations, paperback/kelvin sung

210.99 Lei