In 1949, a small book had a big impact on education.
In just over one hundred pages, Ralph W.
Tyler presented the concept that curriculum should be dynamic, a program under constant evaluation and revision.
Curriculum had always been thought of as a static, set program, and in an era preoccupied with student testing, he offered the innovative idea that teachers and administrators should spend as much time evaluating their plans as they do assessing their students.
Since then, Basic Principles of Curriculum and Instruction has been a standard reference for anyone working with curriculum development.
Although not a strict how-to guide, the book shows how educators can critically approach curriculum planning, studying progress and retooling when needed.
Its four sections focus on setting objectives, selecting learning experiences, organizing instruction, and evaluating progress.
Readers will come away with a firm understanding of how to formulate educational objectives and how to analyze and adjust their plans so that students meet the objectives.
Tyler also explains that curriculum planning is a continuous, cyclical process, an instrument of education that needs to be fine-tuned.
This emphasis on thoughtful evaluation has kept Basic Principles of Curriculum and Instruction a relevant, trusted companion for over sixty years.
And with school districts across the nation working feverishly to align their curriculum with Common Core standards, Tyler's straightforward recommendations are sound and effective tools for educators working to create a curriculum that integrates national objectives with their students' needs.
University of Chicago Press este brațul de publicare al Universității din Chicago, una dintre cele mai importante instituții academice din Statele Unite.
Fondată în 1891, University of Chicago Press este renumită pentru angajamentul său de a publica lucrări academice de înaltă calitate într-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și științe fizice.
University of Chicago Press publică cărți, reviste și conținut digital care contribuie la discursul academic, promovează cunoștințele și promovează cercetarea intelectuală.
Catalogul său include lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, economie, științe politice, antropologie și multe altele.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Chicago Press este dedicarea acesteia față de standardele editoriale riguroase și procesele de evaluare inter pares.
Presa își menține reputația de a publica lucrări de autoritate și influente care sunt supuse unei verificări amănunțite de către experți în domeniile relevante.
Pe lângă programul său de publicare academică, University of Chicago Press publică și cărți pentru cititori generali, inclusiv titluri comerciale în domenii precum biografie, memorii, studii culturale și afaceri curente.
Aceste cărți se bazează adesea pe expertiza facultății de la Universitatea din Chicago și reflectă angajamentul universității de a se implica cu un discurs public mai larg.
În plus, University of Chicago Press este cunoscută pentru prestigioasele sale reviste academice, inclusiv publicații emblematice precum „The Journal of Political Economy”, „The American Historical Review” și „The Journal of Modern History”, printre altele.
Aceste reviste sunt respectate pentru rigoarea și influența lor academică în disciplinele lor respective.
În general, University of Chicago Press joacă un rol vital în diseminarea cercetării academice, încurajând schimburile intelectuale și contribuind la progresul cunoștințelor atât în mediul academic, cât și în societatea mai largă.