Description Explore how to use ARKit to create iOS apps and learn the basics of augmented reality while diving into ARKit specific topics.
This book reveals how augmented reality allows you to view the screen on an iOS device, aim the camera at a nearby scene, and view both the real items in that scene as well as a graphic image overlaid on to that scene.
You'll start by accessing the camera and teaching your app to track the world around its device.
You'll then see how to position nodes and create augmented reality shapes and textures.
Next you'll have your creations interact with their environment by programming workable physics, detecting planes, measuring distance, and applying virtual force.
Finally you'll learn how to hit test and troubleshoot your applications to ensure they interact with the real world around them seamlessly.
ARKit is Apple's software framework for creating augmented reality apps on iOS devices such as the iPhone and iPad.
Unlike virtual reality that creates an entirely artificial world for the user to view and explore, Beginning ARKit for iPhone and iPad will show you how augmented reality places artificial items in an actual scene displayed by an iOS device's camera.
What You'll Learn Access the camera Use ARKit's hit testing for tracked geometry Apply and combine real world and virtual physics Who This Book Is For Programmers familiar with the basics of Swift programming who want to dive into developing iOS applications with Swift.
About the author Wallace Wang has written more than 40 computer books, including mac OS Programming For Absolute Beginners, Absolute Beginners Guide to Computing, Pro iPhone Development with Swift, and Android Apps for Absolute Beginners.
In addition to programming with Swift, Java, and other languages for the Mac, iOS, and Android; he also performs stand-up comedy, having appeared on A&E s Evening at the Improv, and having performed in Las Vegas at the Riviera Comedy Club at the Riviera Hotel & Casino.
When he's not w.
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.