Description Create a fully featured application that's both sophisticated and engaging.
This book provides a detailed guide in developing augmented reality games that can take advantage of the advanced capabilities of new iOS devices and code while also offering compatibility with still supported legacy devices.
No programming experience is necessary as this book begins on the ground floor with basic programming concepts in Unity and builds to incorporating input from the real world to create interactive realities.
You'll learn to program with the Unity 2017 development platform using C#.
Recent announcements of increased AR capabilities on the latest iPhones and iPads show a clear dedication on Apple's part to this emerging market of immersive games and apps.
Unity 2017 is the latest version of this industry leading development platform and C# is a ubiquitous programming language perfect for any programmer to begin with.
Using the latest development technologies, Beginning iOS AR Game Development will show you how to program games that interact directly with the real world environment around the user for creative fantastic augmented reality experiences.
What You'll Learn Download assets from the Unity store Create a scene in Unity 2017Use physics and controls on mobile devices Who This Book Is For Beginner programmers and/or people new to developing games using Unity.
It also serves as a great introduction to developing AR games and educators teaching the subject at high school or higher levels.
About the Author Allan Fowler is a Professor in Game Design at Kennesaw State University and lives in Atlanta, GA.
Fowler is a published author, game designer, and dedicated educator.
Apart from looking after his two children, in his spare time he makes games and practices martial arts and is a keen amateur photographer.
Fowler holds second degree black belts in both Shotokan karate and Goju-ryu karate and has competed in State and International Tournaments.
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.