Description In Between Teaching and Caring in the Preschool, John C.
Pruit argues that preschool teaching is more than a set of roles and duties tied to institutional expectations.
Drawing on two years of ethnographic fieldwork, twenty-three interviews and countless conversations with preschool teachers, and analysis of preschool documents, Pruit opens the black box of the preschool to show the complexity of the preschool teacher identity as it unfolds in everyday practices of teaching and caring.
His analysis of preschool teachers' talk and interaction addresses pertinent sociological and early childhood education themes, including classroom management, social control, emotions, and identity construction.
He demonstrates there is more going on in the preschool than teaching young children and caring for them.
Through practices of classroom management and teaching language, preschool teachers socialize children into education contexts and exert social control in and through teaching practices.
By managing emotions, preschool teachers also manage impressions of themselves and the preschool.
He also shows how preschool teachers use resources like Montessori pedagogy and their lived experience to construct authenticity.
Pruit concludes that institutions, such as ECE, shape identities within and away from the institution.
About the author John C.
Pruit is assistant professor of sociology in the Department of Anthropology, Geography, and Sociology at Stephen F.
Austin State University.
Lexington Books este un editor academic proeminent, specializat în lucrări academice din diverse discipline.
Fondată în 1959, Lexington Books este cunoscută pentru angajamentul său de a publica cercetări de înaltă calitate în domenii precum științe politice, istorie, filozofie, studii religioase, sociologie, antropologie și multe altele.
Editorul publică atât monografii academice individuale, cât și colecții editate, oferind o platformă pentru academicieni, cercetători și experți pentru a-și împărtăși cunoștințele și pentru a contribui la dezvoltarea cunoștințelor în domeniile lor respective.
Lexington Books este respectată pentru procesul riguros de evaluare peer-review și pentru dedicarea de a publica lucrări care contribuie semnificativ la discursul academic.
Pe lângă publicațiile tipărite tradiționale, Lexington Books oferă și multe dintre titlurile sale în formate digitale, făcându-le accesibile unui public mai larg de savanți, studenți și profesioniști din întreaga lume.
Editorul face parte din Rowman & Littlefield, un important editor independent de cărți academice, profesionale și comerciale.
În general, Lexington Books joacă un rol semnificativ în modelarea conversațiilor intelectuale și în stimularea cercetării academice în mediul academic.
Publicațiile sale sunt adesea folosite ca resurse esențiale în cercetare, predare și discuții academice din diferite discipline.