Examines how the US-Mexico border is seen through visual codes of surveillance When Donald Trump promised to build a wall on the U.
-Mexico border, both supporters and opponents visualized a snaking barrier of concrete cleaving through nearly two thousand miles of arid desert.
Though only 4 percent of the US population lives in proximity to the border, imagining what the wall would look like came easily to most Americans, in part because of how images of the border are reproduced and circulated for national audiences.
Border Optics considers the US-Mexico border as one of the most visualized and imagined spaces in the US.
As a place of continual crisis, permanent visibility, and territorial defense, the border is rendered as a layered visual space of policing-one that is seen from watchtowers, camera-mounted vehicles, helicopters, surveillance balloons, radar systems, unmanned aerial vehicles, and live streaming websites.
It is also a space that is visualized across various forms and genres of media, from maps to geographical surveys, military strategic plans, illustrations, photographs, postcards, novels, film, and television, which combine fascination with the region with the visual codes of surveillance and survey.
Border Optics elaborates on the expanded vision of the border as a consequence of the interface of militarism, technology, and media.
Camilla Fojas describes how the perception of the viewing public is controlled through a booming security-industrial complex made up of entertainment media, local and federal police, prisons and detention centers, the aerospace industry, and all manner of security technology industries.
The first study to examine visual codes of surveillance within an analysis of the history and culture of the border region, Border Optics is an innovative and groundbreaking examination of security cultures, race, gender, and colonialism.
About author(s): Camilla Fojas is Foundation Professor and Director of the School of Social Transformation at Arizona State University.
Her most recent books include Zombies, Migrants, and Queers: Race and Crisis Capitalism in Pop Culture and Migrant Labor and Border Securities in Pop Culture.
Author(s) | Camilla |
---|---|
Queers | Race and |
New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).
Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.
În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.
Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.
NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.
Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.
Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.
Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.
În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.