My view of the world is ironic, bitter, acid but basically funny, too.
I'm a real gallows humorist.
I see something funny in the grimmest circumstances.
Brian De Palma (b.
1940) isn't your average Hollywood director.
For years he reigned as the master of the macabre, the man who massacred the class of '76 in Carrie and stalked Angie Dickinson in Dressed to Kill.
By the mid-1980s De Palma found himself assaulting his audience and critics, daring them to watch a chainsaw enter a man's skull in Scarface and a power drill disembowel a defenseless woman in Body Double.
What drove De Palma to such extremes? In the late 1960s, he wanted to be the next Jean-Luc Godard and revolutionize American cinema.
Instead, he found himself ostracized when Warner Bros.
removed him from Get to Know Your Rabbit, his first Hollywood feature.
De Palma sought the refuge of Alfred Hitchcock until the late 1970s (Sisters, Obsession), when his surreal approach to horror became a genre unto itself (Carrie, The Fury, Dressed to Kill).
Ironically, just as De Palma achieved the success that his fellow Movie Brats George Lucas, Martin Scorsese, and Steven Spielberg had enjoyed since the mid-1970s, he could not hide his resentment toward Hollywood.
After battling with the MPAA in the 1980s, he gradually became part of the mainstream with the success of The Untouchables and Mission: Impossible, although he never suppressed his desire to make audiences aware of his camera-eye and his dark, penetrating worldview.
Brian De Palma: Interviews follows De Palma's fortunes as he makes the difficult transition from underground filmmaker to celebrity auteur.
In profiles and q&a interviews, he emerges as a fascinating figure of excess and ambivalence.
De Palma is not afraid to share his opinions about censorship, violence, feminism, American culture, and the fate of cinema in the twenty-first century.
Laurence F.
Knapp, an instructor of film studies at Northwestern University, is the author of Directed by Cl.
Mission | Impossible although he never suppressed his desire to make audiences aware of his cameraeye and his dark penetrating worldview |
---|---|
Palma | Interviews follows |
University Press of Mississippi (UPM) este o editură academică cu sediul în Jackson, Mississippi.
Înființată în 1970, UPM este afiliată celor opt universități de stat din Mississippi și este dedicată promovării burselor și promovării înțelegerii culturale prin publicarea de cărți academice, reviste și resurse digitale.
UPM publică lucrări într-o gamă largă de discipline, cu un accent deosebit pe științe umaniste, științe sociale și arte.
Catalogul său include cărți din domenii precum literatură, istorie, antropologie, sociologie, istoria artei, studii cinematografice, muzicologie și studii sudice, printre altele.
Una dintre misiunile principale ale UPM este de a evidenția și sărbători moștenirea culturală diversă a sudului Americii.
Presa este cunoscută pentru accent puternic pe literatura, istoria și cultura sudice, publicând lucrări care explorează tradițiile bogate ale regiunii, istoria complexă și problemele contemporane.
Pe lângă concentrarea pe studiile sudice, UPM publică, de asemenea, lucrări academice care abordează subiecte naționale și internaționale mai largi.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează înțelegerea interculturală, aducând contribuții semnificative la diferite domenii de cercetare și studiu.
UPM se angajează să mențină standarde editoriale și academice înalte, asigurându-se că publicațiile sale sunt supuse unei evaluări riguroase de către colegi și a unui control academic.
Presa se mândrește, de asemenea, cu angajamentul său față de diversitate, echitate și incluziune, străduindu-se să amplifice vocile și perspectivele subreprezentate în programul său de publicare.
În general, University Press of Mississippi joacă un rol vital în promovarea burselor, promovarea schimbului intelectual și conservarea moștenirii culturale.
Publicațiile sale contribuie la o înțelegere mai profundă a Sudului Americii și a lumii în general, îmbogățind discursul academic și încurajând aprecierea pentru științele umaniste și sociale.