Description Mark Padilla's classical reception readings of Alfred Hitchcock features some of the director's most loved and important films, and demonstrates how they are informed by the educational and cultural classicism of the director's formative years.
The six close readings begin with discussions of the production histories, so as to theorize and clarify how classicism could and did enter the projects.
Exploration of the films through a classical lens creates the opportunity to explore new themes and ideological investments.
The result is a further appreciation of both the engine of the director's storytelling creativity and the expressionism of classicism, especially Greek myth and art, in British and American modernism.
The analysis organizes the material into two triptychs, one focused on the three films sharing a wrong man pattern (wrongly accused man goes on the run to clear himself), the other treating the films starring the actress Grace Kelly.
Chapter One, on The 39 Steps (1935), finds the origins of the wrong man plot in early 20th-century British classicism, and demonstrates that the movie utilizes motifs of Homer's Odyssey.
Chapter Two, on Saboteur (1942), theorizes the impact of the director's memories of the formalism and myths associated with the Parthenon sculptures housed in the British Museum.
Chapter Three, on North by Northwest, participates in the myths of the hero Oedipus, as associated with early Greek epic, Freud, Nietzsche, and Sophocles.
Chapter Four, on Dial M for Murder (1954), returns to Homer's Odyssey in the interpretive use of the lay of Demodocus, a story about the sexual triangle of Hephaestus, Aphrodite, and Ares.
Chapter Five, on Rear Window (1954), finds its narrative archetype in The Homeric Hymn to Aphrodite; the erotic theme of Sirius, the Dog Star, also marks the film.
Chapter Six, on To Catch a Thief (1955), offers the opportunity to break from mythic analogues, and to consider the film's philosophical resonances (Plato.
Lexington Books este un editor academic proeminent, specializat în lucrări academice din diverse discipline.
Fondată în 1959, Lexington Books este cunoscută pentru angajamentul său de a publica cercetări de înaltă calitate în domenii precum științe politice, istorie, filozofie, studii religioase, sociologie, antropologie și multe altele.
Editorul publică atât monografii academice individuale, cât și colecții editate, oferind o platformă pentru academicieni, cercetători și experți pentru a-și împărtăși cunoștințele și pentru a contribui la dezvoltarea cunoștințelor în domeniile lor respective.
Lexington Books este respectată pentru procesul riguros de evaluare peer-review și pentru dedicarea de a publica lucrări care contribuie semnificativ la discursul academic.
Pe lângă publicațiile tipărite tradiționale, Lexington Books oferă și multe dintre titlurile sale în formate digitale, făcându-le accesibile unui public mai larg de savanți, studenți și profesioniști din întreaga lume.
Editorul face parte din Rowman & Littlefield, un important editor independent de cărți academice, profesionale și comerciale.
În general, Lexington Books joacă un rol semnificativ în modelarea conversațiilor intelectuale și în stimularea cercetării academice în mediul academic.
Publicațiile sale sunt adesea folosite ca resurse esențiale în cercetare, predare și discuții academice din diferite discipline.