Description One of the most important requirements of leadership is effective communication.
The idea that some people are natural leaders and that others will never learn to show good leadership is now outdated.
It has been replaced by the conviction that leadership and communication skills can be learnt.
This second edition of Communication in Organizations continues to give clear advice and guidance on communicating in a range of different contexts in the workplace.
From handling complaints and breaking bad news to negotiating deals and giving presentations, it explores the building blocks to effective communication skills, nurturing the leadership qualities required in any organization.
By defining the abstract concepts of 'organization' and 'communication', it provides readers with the necessary skills to conduct any conversation on a professional manner.
Illustrated with concrete examples throughout, this new edition includes a new chapter on career coaching, with exercises and ideas for role-play to enable the ideas to come alive.
The three parts work seamlessly to expand the readers' conversation skill-set as they progress through the book.
Communication in Organizations is an invaluable resource for students of management and business psychology, as well as those taking courses who are already in the workplace.
The practical aspects compliment both introductory and advanced courses in interpersonal communication, leadership and business and professional communication.
About the Author Henk T.
Van der Molen is professor of psychology at the Institute of Psychology at Erasmus University Rotterdam, The Netherlands and at the Open University of The Netherlands.
He is (co-)author of more than 20 books and 100 articles and chapters, many which concern professional communication skills training.
He was President of the Dutch Psychological Society from 1995-2003.
Yvonne.
Gramsbergen-Hoogland studied personality psychology at the University of Groningen.
Thereafter.
Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.
Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.
Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.
Punctele cheie despre Routledge includ: 1.
Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.
Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.
Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.
Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.
Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.
Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.
Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.
Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.