Description What if the real key to a richer and more fulfilling career was not to create and scale a new start-up, but rather, to be able to work for yourself, determine your own hours, and become a (highly profitable) and sustainable company of one? Suppose the better--and smarter--solution is simply to remain small? This book explains how to do just that.
Company of One is a refreshingly new approach centered on staying small and avoiding growth, for any size business.
Not as a freelancer who only gets paid on a per piece basis, and not as an entrepreneurial start-up that wants to scale as soon as possible, but as a small business that is deliberately committed to staying that way.
By staying small, one can have freedom to pursue more meaningful pleasures in life, and avoid the headaches that result from dealing with employees, long meetings, or worrying about expansion.
Company of One introduces this unique business strategy and explains how to make it work for you, including how to generate cash flow on an ongoing basis.
Paul Jarvis left the corporate world when he realized that working in a high-pressure, high profile world was not his idea of success.
Instead, he now works for himself out of his home on a small, lush island off of Vancouver, and lives a much more rewarding and productive life.
He no longer has to contend with an environment that constantly demands more productivity, more output, and more growth.
In Company of One, Jarvis explains how you can find the right pathway to do the same, including planning how to set up your shop, determining your desired revenues, dealing with unexpected crises, keeping your key clients happy, and of course, doing all of this on your own.
About the Author PAUL JARVIS is a veteran of the online tech world, and over the years he has had corporate clients such as Microsoft, Yahoo, Mercedes-Benz, Warner Music and even Shaquille O'Neal.
These days, he teaches courses online and does consulting from his home on a remote islan.
Houghton Mifflin este o binecunoscută companie de editură americană, specializată în principal în cărți educaționale și comerciale.
Fondată în 1832, are o lungă istorie în furnizarea de materiale educaționale, manuale, ficțiune, non-ficțiune și cărți de referință pentru școli, colegii, biblioteci și cititori individuali.
Houghton Mifflin publică o gamă largă de titluri din diverse genuri și domenii, inclusiv literatură, matematică, științe, studii sociale, arte lingvistice și multe altele.
Materialele sale educaționale sunt utilizate în mod obișnuit în sălile de clasă din Statele Unite și din întreaga lume.
Pe lângă divizia sa educațională, Houghton Mifflin are și o ramură de publicare comercială care lansează titluri de ficțiune și non-ficțiune pentru publicul general.
Acestea includ lucrări ale unor autori apreciați din diferite genuri, precum și bestselleruri și cărți premiate.
În general, Houghton Mifflin este recunoscut pentru angajamentul său față de conținutul de calitate, inovația educațională și excelența literară, făcându-l o figură proeminentă în industria editorială de aproape două secole.