From a leading figure in comparative literature, a major new survey of the field that points the way forward for a discipline undergoing rapid changes Literary studies are being transformed today by the expansive and disruptive forces of globalization.
More works than ever circulate worldwide in English and in translation, and even national traditions are increasingly seen in transnational terms.
To encompass this expanding literary universe, scholars and teachers need to expand their linguistic and cultural resources, rethink their methods and training, and reconceive the place of literature and criticism in the world.
In Comparing the Literatures , David Damrosch integrates comparative, postcolonial, and world-literary perspectives to offer a comprehensive overview of comparative studies and its prospects in a time of great upheaval and great opportunity.
Comparing the Literatures looks both at institutional forces and at key episodes in the life and work of comparatists who have struggled to define and redefine the terms of literary analysis over the past two centuries, from Johann Gottfried Herder and Germaine de Sta l to Edward Said, Gayatri Spivak, Franco Moretti, and Emily Apter.
With literary examples ranging from Ovid and Kālidāsa to James Joyce, Yoko Tawada, and the internet artists Young-Hae Chang Heavy Industries, Damrosch shows how the main strands of comparison--philology, literary theory, colonial and postcolonial studies, and the study of world literature--have long been intertwined.
A deeper understanding of comparative literature's achievements, persistent contradictions, and even failures can help comparatists in literature and other fields develop creative responses to today's most important questions and debates.
Amid a multitude of challenges and new possibilities for comparative literature, Comparing the Literatures provides an important road map for the discipline's revitalization.
About the Author David Damrosch is the Ernest Bernbaum Professor and Chair of Comparative Literature and director of the Institute for World Literature at Harvard University, and a past president of the American Comparative Literature Association.
His many books include What Is World Literature? (Princeton), the coedited Princeton Sourcebook in Comparative Literature , The Buried Book: The Loss and Rediscovery of the Great Epic of Gilgamesh , and We Scholars: Changing the Culture of the University .
Book | The |
---|---|
Scholars | Changing the |
Princeton University Press (PUP) este o editură academică renumită asociată cu Universitatea Princeton.
Iată câteva puncte cheie despre Princeton University Press: 1.
Fondator: Princeton University Press a fost fondată în 1905.
Este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Afiliere: Princeton University Press este afiliată la Universitatea Princeton, dar operează ca o entitate separată, nonprofit.
Primește sprijin din partea universității, dar funcționează independent în deciziile și operațiunile sale editoriale.
Editura academică: Presa este specializată în publicarea de lucrări academice și academice, inclusiv cărți, reviste și produse digitale.
Acesta acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale, științe ale naturii și matematică.
Acoperire globală: Princeton University Press are o prezență globală, iar publicațiile sale sunt distribuite la nivel internațional.
Lucrările sale academice contribuie la cercetarea academică și la discursul intelectual la scară globală.
Publicații de înaltă calitate: Presa este cunoscută pentru producerea de publicații de înaltă calitate, inclusiv monografii, manuale, lucrări de referință și lucrări de cercetare.
Multe dintre publicațiile sale sunt considerate cu autoritate în domeniile lor respective.
Reviste: Pe lângă cărți, Princeton University Press publică reviste academice care acoperă diverse discipline academice.
Autori de seamă: Presa a publicat lucrări ale numeroși autori și savanți de seamă.
Publicațiile sale sunt adesea recunoscute pentru rigoarea lor academică și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor.
Implicarea publicului: În timp ce se concentrează principal pe publicarea academică, Princeton University Press se implică și cu publicul larg prin intermediul inițiativelor educaționale și de informare.
Presa își propune să facă cunoștințele academice accesibile unui public mai larg.
Inițiative digitale: La fel ca mulți editori academici, Princeton University Press a îmbrățișat tehnologiile digitale.
Oferă ediții digitale ale cărților sale și explorează modalități inovatoare de diseminare a conținutului academic în era digitală.