Candva, intr-o camaruta dezordonata din Budapesta, unui tanar arhitect i-a venit o idee.
Dar pe atunci, in 1974, Ernő Rubik nici nu banuia ca forma supla si articulata pe care se straduia s-o perfectioneze se va transforma intr-un fenomen planetar.
Cartea lui e si nu e autobiografie, e si nu e joc, e si nu e puzzle.
Dupa cinci decenii in care existenta aproape ca i s-a confundat cu jucaria logica 3D pe care a creat-o din pura curiozitate, Rubik priveste in urma si scrie onest, cu emotie si un strop de umor, despre ce inseamna sa te lasi sedus de frumusetea unei probleme, sa jubilezi in fata elegantei sau a gingasiei sale, despre cum joaca e unul dintre cele mai serioase lucruri din lume, despre arta de a pune intrebari, despre cum nu complexitatea, ci abia simplitatea e un mister.
Citind povestea omului din spatele Cubului, patrundem in atmosfera unui apartament budapestan de la inceputul secolului XX, descoperim frumusetea furtunilor de pe Lacul Balaton, aflam cum a fost nevoit sa convietuiasca cu pirateria in plina isterie pop culture si ce parere are despre capcanele umane ale inteligentei artificiale.
Insufletit de bucuria inepuizabila de a tine miscarea in palme, Rubik, inventator si amator innascut, se harjoneste cu propria creatie scriindu-i o scrisoare de iubire.
Si, totodata, ne invita sa ne intrebam neincetat: Dar daca ? Un volum de memorii personal si captivant, despre viata lui Ernő Rubik si spectaculoasa cariera a Cubului sau .
( The Guardian ) O cronica a calatoriei lui Ernő Rubik, de la simpla dorinta de a ilustra o problema de geometrie, din 1974, pana la explozia de popularitate si competitiile de speedcubing care se tin lant si in prezent .
( Psychology Today ) O oda personala inchinata curiozitatii, creativitatii si imaginatiei.
Fascinanta .
( Sciences et avenir ) O perspectiva neobisnuita din partea unui autor .
( Financial Times ) O examinare jucausa a ceea ce inseamna procesul inventiei .
( Kirkus Reviews ) Arhitectul maghiar Ernő Rubik ia joaca foarte in serios si ne sugereaza sa ne descretim fruntile .
( NPR ) O marturisire tandra si plina de fantezie, in care creatorul Cubului Rubik rememoreaza aventura nebuna a creatiei sale .
( Science ) Extravagantele memorii ale unui om si ale creatiei sale, intr-o carte fermecatoare, scrisa cu modestie .
( Publishers Weekly ) ERNŐ RUBIK (n.
1944) este profesor de arhitectura si creator de puzzle‑uri mecanice, dintre care cel mai important este Cubul Rubik, inventat in 1974.
In 1983, a fondat Rubik St di , o intreprindere specializata in fabricarea de jocuri si de mobila.
A locuit toata viata la Budapesta.
Neincetat | Dar daca |
---|
Curtea Veche Publishing este o editură românească cu sediul în București.
A fost înființată în 2004 și de atunci a devenit una dintre cele mai importante companii de editare din România, cunoscută pentru gama diversificată de cărți care acoperă diverse genuri, inclusiv literatură, istorie, filozofie, psihologie și autoajutorare.
Numele „Curtea Veche” se traduce prin „Old Court” în engleză, făcând referire la un reper istoric din București, Vechea Curte Domnească, care a fost reședință regală în perioada medievală.
Curtea Veche Publishing este dedicată promovării literaturii și culturii române, precum și traducerii și publicării lucrărilor de la autori internaționali.
Compania publică atât titluri de ficțiune, cât și non-ficțiune, cu accent pe scriere de calitate, discurs intelectual și conținut care provoacă gândirea.
Pe lângă cărțile tipărite tradiționale, Curtea Veche Publishing oferă și ediții digitale și cărți audio, făcând titlurile acestora accesibile unui public mai larg.
Ei organizează, de asemenea, evenimente literare, lansări de cărți și semne de autori pentru a interacționa cu cititorii și pentru a-și promova cărțile.
În ansamblu, Curtea Veche Publishing joacă un rol semnificativ în peisajul cultural al României, contribuind la conservarea și diseminarea literaturii și ideilor, atât în țară, cât și în străinătate.