Description Many aspects of research activity in science are opaque to outsiders and this opacity infects how connections are made between science and other disciplines.
The aim of Culture, Curiosity and Communication in Scientific Discovery is to try to shine a light through the mist of scientific research by way of examples taken from the sciences, social sciences and the humanities.
The book maintains that the foundations of science are built on sand because theories come and go and the search for truth is elusive.
Knowledge acquisition appears to be an end in itself, as though knowledge is some sort of commodity or object that can be traded.
Nigel Sanitt explains that we have created a mythical objective world, where we pretend that opinions and values are generated by data alone and not by human beings.
Science is part of our culture and part of the understanding of science is bound up with recognizing the social, economic and political ramifications as they apply to science.
Culture, Curiosity and Communication in Scientific Discovery is a radical interpretation of how science works and aims to change the way scientists and non-scientists think about science.
About the Author Nigel Sanitt gained his Ph D at the Institute of Astronomy, Cambridge University, where he helped lay the foundations of gravitational lensing research.
He is editor of an online journal The Pantaneto Forum, which is devoted to science communication, and founder and chief executive of the Pantaneto Press, which publishes books in the physical sciences.
He is author of Routledge Revivals: Science as a Questioning Process (Routledge, 1996).
Nigel also writes fiction.
He has published two novels under the pen name Norman Stanton, Perfect Nightmare (Thames River Press, 2013) and The Literary Circle or the Case of the Arrogant Anagram (Pantaneto Press, 2014).
Revivals | Science as a |
---|
Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.
Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.
Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.
Punctele cheie despre Routledge includ: 1.
Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.
Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.
Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.
Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.
Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.
Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.
Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.
Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.