New York University Press Dot-com design: the rise of a usable, social, commercial web, hardcover/megan sapnar ankerson
New York University Press

New York University Press Dot-com design: the rise of a usable, social, commercial web, hardcover/megan sapnar ankerson

Vezi magazinul Elefant
  • 2 stele, bazat pe 1 voturi

Description From dial-up to wi-fi, an engaging cultural history of the commercial web industry In the 1990s, the World Wide Web helped transform the Internet from the domain of computer scientists to a playground for mass audiences.

As URLs leapt off computer screens and onto cereal boxes, billboards, and film trailers, the web changed the way many Americans experienced media, socialized, and interacted with brands.

Businesses rushed online to set up corporate home pages and as a result, a new cultural industry was born: web design.

For today's internet users who are more familiar sharing social media posts than collecting hotlists of cool sites, the early web may seem primitive, clunky, and graphically inferior.

After the dot-com bubble burst in 2000, this pre-crash era was dubbed Web 1.

0, a retronym meant to distinguish the early web from the social, user-centered, and participatory values that were embodied in the internet industry's resurgence as Web 2.

0 in the 21st century.

Tracking shifts in the rules of good web design, Ankerson reimagines speculation and design as a series of contests and collaborations to conceive the boundaries of a new digitally networked future.

What was it like to go online and surf the Web in the 1990s? How and why did the look and feel of the web change over time? How do new design paradigms like user-experience design (UX) gain traction? Bringing together media studies, internet studies, and design theory, Dot-com Design traces the shifts in, and struggles over, the web's production, aesthetics, and design to provide a comprehensive look at the evolution of the web industry and into the vast internet we browse today.

Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

BornWeb design

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre New York University Press

New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).

Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.

În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.

Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.

NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.

Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.

Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.

Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.

În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.

Categorii New York University Press

Branduri computing & information technology

New York University Press Dot-com design: the rise of a usable, social, commercial web, hardcover/megan sapnar ankerson

New York University Press Dot-com design: the rise of a usable, social, commercial web, hardcover/megan sapnar ankerson

603.00 Lei