This book posits that national education systems are enhancing socioeconomic inequalities in political engagement.
While the democratic ideal is social equality in political engagement, the authors demonstrate that the English education system is recreating and enhancing entrenched democratic inequalities.
In Europe, the UK has the strongest correlation between social background and voting behaviours.
Examining the role of the school and the education system in the potential reproduction of these inequalities, the authors draw upon the theories of Bourdieu and Bernstein and compare the English school system to other European countries to analyse barriers that are put along the way to political engagement.
In times of political disaffection, frustration and polarisation, it is particularly important to uncover why young people from disadvantaged backgrounds are less likely to engage politically, and to help inspire future generations to use their voice.
This timely book will be of interest and value to students and scholars of educational inequality and political engagement.
About the Author Bryony Hoskins is Professor of Comparative Social Science at the University of Roehampton, UK.
She is an internationally renowned scholar who has conducted groundbreaking research in the field of measuring active citizenship, civic competence and the learning of political engagement.
She regularly contributes to policy on Citizenship for a wide range of international organisations.
Jan Germen Janmaat is Reader in Comparative Social Science at the UCL Institute of Education, UK.
He is interested in the ways in which education, broadly conceived, can promote civic values and social cohesion, and has published widely on these topics.
Currently he is co-editor of Compare: A Journal of Comparative and International Education.
Compare | A |
---|
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.