Deoarece nu se conformeaza modelului teoretic al economistilor despre deciziile rationale, oamenii fac greseli.
Si nu orice fel de greseli: comit erori sistematice, nealeatorii si previzibile.
Aceste abateri sistematice de la rationalitatea economica sunt erori pe care ne‑am obisnuit sa le numim biasuri.
,,O introducere minunata in arta luarii deciziilor.
In mod surprinzator, si o lectura agreabila.
” Daniel Kahneman, autorul cartii Gandire rapida, gandire lenta ,,In sfarsit! O carte cu sfaturi practice pentru lideri, bazata pe decade de cercetare in stiinta luarii deciziilor.
Mi-a placut la nebunie!” Angela Duckworth, autoareacartii Grit ,Probabil va este familiara teza prin care biasurile ne pot afecta in mod negativ deciziile.
Intrebarea este ce putem face in acest caz si cum sa construim o strategie de afaceri viabila.
Oliver Sibony are raspunsurile necesare la aceasta intrebare.
” Adam Grant, autorul cartii Give and Take Despre autor: Olivier Sibony este profesor asociat de strategie la HEC Paris si profesor afiliat la Said Business School, din cadrul Universitatii Oxford.
In ultimii 25 de ani a fost partener senior la McKinsey &Company.
Cercetarile sale cu privire la stiinta luarii deciziilor au fost publicate in reviste precum Harvard Business Review si MIT Sloan Management Review.
,,Gratie deceniilor de cercetari efectuate de psihologii care studiaza fenomenele cognitive si de specialistii in economie comportamentala, pentru care primii au fost o sursa de inspiratie, ne‑a devenit deja familiara o idee simpla, dar extrem de importanta: cand emitem judecati si facem alegeri – legate de ceea ce ar trebui sa cumparam, de cum sa facem economii si asa mai departe –, nu suntem intotdeauna „rationali“.
Sau, cel putin, nu „rationali“ in sensul ingust al teoriei economice, care presupune ca deciziile noastre reprezinta solutiile optime de atingere a unui set preexistent de scopuri.
” Olivier Sibony.
Greseli | Comit erori sistematice nealeatorii si previzibile |
---|---|
Despre autor | Olivier |
Review. ,,gratie deceniilor de cercetari efectuate de psihologii care studiaza fenomenele cognitive si de specialistii in economie comportamentala, pentru care primii au fost o sursa de inspiratie, ne‐a devenit deja familiara o idee simpla, dar extrem de importanta | Cand emitem judecati si facem alegeri legate de ceea ce ar trebui sa cumparam de cum sa facem economii si asa mai departe nu suntem intotdeauna rationali |
Vellant este un brand dedicat publicațiilor și cărților de specialitate, axându-se pe educația continuă și dezvoltarea personală.
Oferind o gamă variată de cărți, Vellant se concentrează pe teme diverse, de la literatură și știință la dezvoltare personală și stil de viață.
Brandul se mândrește cu calitatea conținutului său și cu abordarea sa unică, inspirând cititorii să își dezvolte cunoștințele și abilitățile.
Vellant este ideal pentru cei care apreciază lectura și caută informații valoroase pentru dezvoltarea lor personală și profesională.