A serious disruption will happen in every business-it's not a question of if but when.
If the disruption is big enough, it can destroy you, but it can also give you the opportunity to succeed beyond previous achievements.
For instance, no one predicted the impact of the COVID-19 pandemic, but it has destroyed some companies and helped others.
Richard Parsons , the former corporate controller for M&M/Mars and a faculty member at Texas A&M University - Texarkana, shares case studies that exemplify how to deal with surprising situations in this book.
He highlights best practices such as: - Be close to the customer.
Too often, we focus on competitors when it's customers that end up surprising us.
Their tastes and preferences change quickly.
- Focus on what you can control.
Especially in the short term, don't expect things to turn out like you planned.
Owners and executives can get caught up with enthusiasm or despair over short-term results and lose discipline and direction.
On the surface, these ideas and many others may seem simple, but that is exactly why they are so powerful.
When you get the fundamentals right, you have the foundation on which other ideas can succeed.
About author(s): Richard Parsons has had senior-level executive experience with some of the largest and most well-known companies in the world.
Among other responsibilities, he was corporate controller for M&M/Mars.
He earned a Ph.
in economics and is on the faculty at Texas A&M University - Texarkana, where he teaches and researches.
He has taught business planning, business strategy, business forecasting, economics, and finance.
An avid skier and birdwatcher, he can be reached at drrichardparsons@gmail.
As | |
---|---|
About author(s) | Richard |
Archway Publishing este un serviciu de autopublicare oferit de Simon & Schuster, una dintre cele mai importante companii de editare din Statele Unite.
Ca o amprentă de auto-publicare, Archway oferă autorilor posibilitatea de a-și publica cărțile și de a păstra controlul creativ asupra procesului de publicare.
Autorii care aleg Archway Publishing primesc o gamă largă de servicii, inclusiv asistență editorială, suport pentru proiectare și formatare, îndrumări de marketing și distribuție și acces la resurse profesionale, cum ar fi designeri de coperți și ilustratori.
De asemenea, Archway oferă autorilor asistență pentru a naviga în complexitatea autopublicării, ajutându-i să-și aducă manuscrisele pe piață atât în format tipărit, cât și în format digital.
Unul dintre avantajele cheie ale utilizării Archway Publishing este afilierea sa cu Simon & Schuster, care oferă autorilor acces la rețeaua extinsă de distribuție și la resursele de marketing ale editorului.
Acest lucru îi poate ajuta pe autori să ajungă la un public mai larg și să crească vizibilitatea cărților lor pe piața competitivă de publicare.
În timp ce autorii suportă costuri pentru serviciile oferite de Archway Publishing, ei păstrează, de asemenea, un procent mai mare de redevențe din vânzările de cărți, comparativ cu aranjamentele tradiționale de publicare.
Acest lucru poate fi atrăgător pentru autorii care apreciază controlul creativ și sunt dispuși să investească în producția și promovarea cărților lor.
În general, Archway Publishing oferă o platformă valoroasă pentru autorii care sunt interesați să-și publice cărțile și care caută sprijin și îndrumări profesionale pe tot parcursul procesului.
Prin valorificarea resurselor și a expertizei Simon & Schuster, Archway oferă autorilor instrumentele de care au nevoie pentru a-și duce proiectele literare la bun sfârșit și pentru a intra în legătură cu cititorii din întreaga lume.