All across the social sciences, from development economics to political science departments, researchers are going into the field to collect data and learn about the world.
While much has been gained from the successes of randomized controlled trials, stories of failed projects often do not get told.
In Failing in the Field, Dean Karlan and Jacob Appel delve into the common causes of failure in field research, so that researchers might avoid similar pitfalls in future work.
Drawing on the experiences of top social scientists working in developing countries, this book delves into failed projects and helps guide practitioners as they embark on their research.
From experimental design and implementation to analysis and partnership agreements, Karlan and Appel show that there are important lessons to be learned from failures at every stage.
They describe five common categories of failures, review six case studies in detail, and conclude with some reflections on best (and worst) practices for designing and running field projects, with an emphasis on randomized controlled trials.
There is much to be gained from investigating what has previously not worked, from misunderstandings by staff to errors in data collection.
Cracking open the taboo subject of the stumbles that can take place in the implementation of research studies, Failing in the Field is a valuable how-not-to handbook for conducting fieldwork and running randomized controlled trials in development settings.
About the Author: Dean Karlan is professor of economics at Yale University and president of Innovations for Poverty Action.
He is the recipient of a Guggenheim Fellowship.
Jacob Appel previously worked with Innovations for Poverty Action, and is currently pursuing his MPA at Princeton University's Woodrow Wilson School of Public and International Affairs.
Karlan and Appel are the coauthors of More Than Good Intentions: How a New Economics Is Helping to Solve Global Poverty.
Author | Dean |
---|---|
Intentions | How a |
Princeton University Press (PUP) este o editură academică renumită asociată cu Universitatea Princeton.
Iată câteva puncte cheie despre Princeton University Press: 1.
Fondator: Princeton University Press a fost fondată în 1905.
Este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Afiliere: Princeton University Press este afiliată la Universitatea Princeton, dar operează ca o entitate separată, nonprofit.
Primește sprijin din partea universității, dar funcționează independent în deciziile și operațiunile sale editoriale.
Editura academică: Presa este specializată în publicarea de lucrări academice și academice, inclusiv cărți, reviste și produse digitale.
Acesta acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale, științe ale naturii și matematică.
Acoperire globală: Princeton University Press are o prezență globală, iar publicațiile sale sunt distribuite la nivel internațional.
Lucrările sale academice contribuie la cercetarea academică și la discursul intelectual la scară globală.
Publicații de înaltă calitate: Presa este cunoscută pentru producerea de publicații de înaltă calitate, inclusiv monografii, manuale, lucrări de referință și lucrări de cercetare.
Multe dintre publicațiile sale sunt considerate cu autoritate în domeniile lor respective.
Reviste: Pe lângă cărți, Princeton University Press publică reviste academice care acoperă diverse discipline academice.
Autori de seamă: Presa a publicat lucrări ale numeroși autori și savanți de seamă.
Publicațiile sale sunt adesea recunoscute pentru rigoarea lor academică și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor.
Implicarea publicului: În timp ce se concentrează principal pe publicarea academică, Princeton University Press se implică și cu publicul larg prin intermediul inițiativelor educaționale și de informare.
Presa își propune să facă cunoștințele academice accesibile unui public mai larg.
Inițiative digitale: La fel ca mulți editori academici, Princeton University Press a îmbrățișat tehnologiile digitale.
Oferă ediții digitale ale cărților sale și explorează modalități inovatoare de diseminare a conținutului academic în era digitală.