Contributor(s): Author: Kaja Silverman What is a woman? What is a man? How do they--and how should they--relate to each other? Does our yearning for wholeness refer to something real, and if there is a Whole, what is it, and why do we feel so estranged from it? For centuries now, art and literature have increasingly valorized uniqueness and self-sufficiency.
The theoreticians who loom so large within contemporary thought also privilege difference over similarity.
Silverman reminds us that this is but half the story, and a dangerous half at that, for if we are all individuals, we are doomed to be rivals and enemies.
A much older story, one that prevailed through the early modern era, held that likeness or resemblance was what organized the universe, and that everything emerges out of the same flesh.
Silverman shows that analogy, so discredited by much of twentieth-century thought, offers a much more promising view of human relations.
In the West, the emblematic story of turning away is that of Orpheus and Eurydice, and the heroes of Silverman's sweeping new reading of nineteenth- and twentieth-century culture, the modern heirs to the old, analogical view of the world, also gravitate to this myth.
They embrace the correspondences that bind Orpheus to Eurydice and acknowledge their kinship with others past and present.
The first half of this book assembles a cast of characters not usually brought together: Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud, Marcel Proust, Lou-Andr as Salom , Romain Rolland, Rainer Maria Rilke, Wilhelm Jensen, and Paula Modersohn-Becker.
The second half is devoted to three contemporary artists, whose works we see in a moving new light: Terrence Malick, James Coleman, and Gerhard Richter.
  Review citations Reference and Research Bk News - pg.
257 - 02/01/2010.
Contributor(s) | Authorkaja |
---|---|
The first half of this book assembles a cast of characters not usually brought together | Friedrich |
The second half is devoted to three contemporary artists, whose works we see in a moving new light | Terrence |
Stanford University Press (SUP) este editura Universității Stanford, situată în Stanford, California, SUA.
Fondată în 1892, Stanford University Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Este cunoscut pentru publicațiile sale academice în științe umaniste și sociale, cu un accent deosebit pe publicarea lucrărilor care contribuie la discursul academic și la avansarea cunoștințelor în diferite domenii.
SUP publică o gamă largă de cărți și reviste care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, științe politice, antropologie, drept și multe altele.
Presa se angajează să publice cercetări și burse academice de înaltă calitate, colaborând adesea cu savanți și instituții academice de top din întreaga lume.
Pe lângă publicațiile tipărite tradiționale, Stanford University Press oferă, de asemenea, publicații digitale și resurse online, inclusiv cărți electronice, ediții digitale ale revistelor și materiale suplimentare pentru cursurile academice.
Presa se străduiește să facă publicațiile sale accesibile unui public global de savanți, studenți, cercetători și cititori generali.
Stanford University Press este cunoscută pentru standardele sale editoriale riguroase, procesul de evaluare inter pares și angajamentul față de integritatea intelectuală.
Publicațiile sale sunt respectate pe scară largă în comunitatea academică și sunt adesea folosite ca surse autorizate în cercetare și predare.
În general, Stanford University Press joacă un rol semnificativ în diseminarea cunoștințelor academice și în stimularea anchetei intelectuale, reflectând misiunea și valorile Universității Stanford ca instituție de cercetare de top.