How can piano teachers successfully foster student participation and growth from the outset? How can teachers prepare and sustain their influential work with beginner student musicians? This book presents answers to these questions by making important connections with current music education research, masters of the performance world, music philosophers, and the author's 30-year career as a piano pedagogy instructor in Canada, the USA, Australia, New Zealand, and Japan.
It investigates the multilayered role piano teachers play right from the very beginning - the formative first four to five years during which teachers empower students to explore and expand their own emerging musical foundations.
This book offers a humane, emancipatory, and generous approach to teaching by grappling with some of the most fundamental issues behind and consequences of studio music teaching.
More experiential than abstract and cerebral, it demonstrates how teaching beginner piano students involves an attentiveness to musical concerns like our connection to music, learning to play by ear and by reading, caring for music, the importance of tone and technique, and helping students develop fluency through their accumulated repertoire.
Teaching beginner students also draws on personal aspects like independence and authenticity, the moral and ethical dignity associated with democratic relationships, and meaningful conversations with parents.
Further, another layer of teaching beginners acknowledges both sides of the coin in terms of growth and rest, teaching what is and what might be, as well as supporting and challenging student development.
In this view, how teachers fuel authentic student musicians from the beginning is intimately connected to the knowledge, beliefs, and values that permeate their thoughts and actions in everyday life.
Fundamentals of Piano Pedagogy stands out as a much-needed instructional resource with immense personal, practical, social, philosophical, educational, and.
Springer este o companie de editură proeminentă la nivel mondial, specializată în literatura academică și științifică.
Fondată în 1842 la Berlin, Germania, Springer a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.
Springer publică o gamă largă de reviste academice, cărți, lucrări de referință și baze de date online care acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv știință, tehnologie, medicină, inginerie, matematică, umaniste, științe sociale și afaceri.
Catalogul extins al companiei include: 1.
Reviste: Springer publică mii de reviste academice evaluate de colegi care acoperă un spectru larg de discipline.
Aceste reviste prezintă articole de cercetare originale, recenzii și contribuții academice din partea experților în domeniile lor respective.
Cărți: Springer publică o selecție diversă de cărți, inclusiv manuale, monografii, lucrări de referință și titluri profesionale.
Aceste cărți acoperă o gamă largă de subiecte și se adresează cercetătorilor, studenților, profesioniștilor și practicienilor.
Lucrări de referință: Springer produce lucrări de referință cu autoritate, cum ar fi enciclopedii, manuale, dicționare și atlase, care oferă o acoperire cuprinzătoare a unor subiecte și discipline specifice.
Baze de date online: Springer oferă baze de date și platforme online care oferă acces la vasta sa colecție de conținut academic.
Aceste platforme permit utilizatorilor să caute, să răsfoiască și să acceseze literatură academică, reviste, cărți și materiale de referință.
Springer este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în publicarea academică.
Compania lucrează îndeaproape cu autori, editori, recenzori și instituții academice pentru a asigura cele mai înalte standarde de excelență și rigoare academică în publicațiile sale.
Prin urmare, Springer este considerată pe scară largă ca o sursă de încredere de informații academice și o resursă valoroasă pentru cercetători, studenți și profesioniști din întreaga lume.