Design and create video games using Construct 2.
No prior experience is required.
Game Development with Construct 2 teaches you to create 12 different game projects from a variety of genres, including car racing and tower defense to platformer and action-adventure.
The software is user friendly and powerful, and the games you create can be exported to run on the web, desktop computers, and smartphones.
What You'll Learn Create complete functional games using the Construct 2 game engine Understand general logical structures underlying video game programs Use practical game design advice (such as visual feedback and gameplay balancing) Understand programming concepts useful throughout computer science Who This Book Is For Middle school and high school students with no prior programming knowledge, and only minimal mathematical knowledge (graphing (x, y) coordinates, measuring angles, and applying formulas) About the Author Lee Stemkoski is a professor of computer science and mathematics.
He earned his Ph.
in Mathematics from Dartmouth College in 2006.
He has been teaching at the college level, with an emphasis on Java Programming, Computer Graphics, and Video Game Development for the past six years.
Lee particularly enjoys playing classic games released for the Nintendo and Super Nintendo Entertainment System consoles.
He has written another book, Beginning Game Development with Lib GDX, in addition to many other scholarly articles and game development tutorials.
Evan Leider is currently pursuing a B.
in Computer and Management Information Systems with a specialization in Game Development, with an expected graduation date of 2018.
Since 2012, he has been using Construct 2 to create his own games.
Evan has been a teaching assistant in introductory video game programming courses for two years, where he helps college and high school students learn how to use Construct 2.
He enjoys playing video games such as Sonic the Hedgehog and Super Smash Brothers.
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.