This book explores gender stereotyping and gender inequalities in secondary education in England, Hungary and Italy.
The authors highlight the importance of addressing student and teacher attitudes if long-term changes in mindset are desired, as well as the underlying stereotypes that persist and linger in these educational contexts.
Promoting a whole-school culture change approach, this book explores views of gender stereotypes from teachers and students concerning subject and career choices, as well as collaborative work with teachers, experts and NGOs in implementing and evaluating gender equality charters.
Drawing on extensive research, this book employs an intersectional and cross-country approach: while the authors acknowledge the challenges and opportunities of researching gender equality frameworks across different countries, ultimately these link to the UN Sustainable Development goal of gender equality.
About author(s): Maria Tsouroufli is a Professor of Education at Brunel University London, UK.
Her research explores the interface of gender with professional identities and policy implementation in secondary, higher and medical education in European countries.
Dorottya Rédai is an independent scholar in gender and education.
She has worked as a researcher and trainer at various international projects in gender and education at the Central European University and ELTE University, Hungary.
She also works as an activist, a trainer and education specialist in Hungarian NGOs working with issues of gender and sexualities.
Approach | While the authors acknowledge the challenges and opportunities of researching gender equality frameworks across different countries ultimately these link to the |
---|---|
About author(s) | Maria |
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.