They told you you need to be thin and beautiful.
They told you to wear longer skirts, avoid going out late at night and move in groups - never accept drinks from a stranger, and wear shoes you can run in more easily than heels.
They told you to wear just enough make-up to look presentable but not enough to be a slut; to dress to flatter your apple, pear, hourglass figure, but not to be too tarty.
They warned you that if you try to be strong, or take control, you'll be shrill, bossy, a ballbreaker.
Of course it's fine for the boys, but you should know your place.
They told you 'that's not for girls' - 'take it as a compliment' - 'don't rock the boat' - 'that'll go straight to your hips'.
They told you 'beauty is on the inside', but you knew they didn't really mean it.
Well screw that.
I'm here to tell you something else.
Hilarious, jaunty and bold, GIRL UP exposes the truth about the pressures surrounding body image, the false representations in media, the complexities of a sex and relationships, the trials of social media and all the other lies they told us.
'Bates takes a myth-busting approach to body image, food, sex and advertising, and is particularly good at boiling down feminist language into a snappy, everyday vernacular without diluting its power.
'Metro 'Essential reading for young women and girls, Girl Up is set to become a key guiding text for the next generation like The Beauty Myth and The Feminine Mystique have for preceding generations.
Morning Star Online It's hardly headline news that feminism can be funny.
But, heavens, is it refreshing to see it done as well as it is [in this book].
Telegraph 'Girl Up is something between a self-help book and a bracing love letter to today's teenage girls.
I wish I'd had Girl Up when I was growing up.
I could have used such no-nonsense survival guide.
' Sunday Times 'Girl Up will be the first book on feminism many young women will read.
'Guardian [Girl Up] tackles all the propaganda that women get bamboozled with fro.
Simon & Schuster este o companie de editură americană care a fost fondată în 1924 de Richard L.
Simon și M.
Lincoln Schuster.
A crescut pentru a deveni una dintre marile edituri din Statele Unite.
Simon & Schuster este cunoscut pentru publicarea unei game variate de cărți, inclusiv ficțiune, non-ficțiune și literatură pentru copii.
Puncte cheie despre Simon & Schuster: 1.
Categorii de cărți: Simon & Schuster publică cărți din diverse genuri, inclusiv ficțiune literară, ficțiune populară, non-ficțiune, memorii, biografii, autoajutorare, istorie și cărți pentru copii.
Amprints: Compania are mai multe amprente, fiecare axându-se pe anumite genuri sau tipuri de cărți.
Printre amprentele notabile se numără Simon & Schuster Books for Young Readers, Scribner, Atria Books, Gallery Books și multe altele.
Autori cu cele mai bune vânzări: Simon & Schuster a publicat lucrări ale numeroșilor autori apreciați și bine vânduți, inclusiv Stephen King, Dan Brown, Doris Kearns Goodwin, Bob Woodward și mulți alții.
Literatura pentru copii: Simon & Schuster este un editor important de cărți pentru copii, variind de la cărți ilustrate la ficțiune pentru tineri.
Au publicat lucrări ale unor autori și ilustratori cunoscuți.
Editura educațională: Pe lângă cărțile de comerț, Simon & Schuster este implicat în publicarea educațională, oferind manuale și materiale de învățare pentru diferite niveluri de educație.
Acoperire globală: În timp ce se află în Statele Unite, cărțile lui Simon & Schuster sunt distribuite la nivel internațional, iar compania are o acoperire globală.
Achiziții: Simon & Schuster a fost implicat în fuziuni și achiziții de-a lungul anilor.
În special, a devenit parte a ViacomCBS, dar de la ultima mea actualizare a cunoștințelor din ianuarie 2022, au existat discuții despre compania care a fost achiziționată de Penguin Random House.