This biography tells the story of one of the most notorious figures in the history of popular music, Morris Levy (1927-1990).
At age nineteen, he cofounded the nightclub Birdland in Hell's Kitchen, which became the home for a new musical style, bebop.
Levy operated one of the first integrated clubs on Broadway and helped build the careers of Dizzy Gillespie and Bud Powell and most notably aided the reemergence of Count Basie.
In 1957, he founded a record label, Roulette Records.
Roulette featured many of the significant jazz artists who played Birdland but also scored top pop hits with acts like Buddy Knox, Frankie Lymon and the Teenagers, Joey Dee and the Starliters, and, in the mid-1960s, Tommy James.
Stories abound of Levy threatening artists, songwriters, and producers, sometimes just for the sport, other times so he could continue to build his empire.
Along the way, Levy attracted investors with ties to the Mafia, including Dominic Ciaffone (a.
Swats Mulligan), Tommy Eboli, and the most notorious of them all, Vincent Gigante.
Gigante allegedly owned large pieces of Levy's recording and retail businesses.
Starting in the late 1950s, the FBI and IRS investigated Levy but could not make anything stick until the early 1980s, when Levy foolishly got involved in a deal to sell remaindered records to a small-time reseller, John La Monte.
With partners in the mob, Levy tried to force La Monte to pay for four million remaindered records.
When the FBI secretly wiretapped La Monte in an unrelated investigation and agents learned about the deal, investigators successfully prosecuted Levy in the extortion scheme.
Convicted in 1988, Levy did not live to serve prison time.
Stricken with cancer, he died just as his last appeals were exhausted.
However, even if he had lived, Levy's brand of storied high life was effectively bust.
Corporate ownership of record labels doomed most independents in the business, ending the days when a savvy if ruthless hustler could blaze a pat.
University Press of Mississippi (UPM) este o editură academică cu sediul în Jackson, Mississippi.
Înființată în 1970, UPM este afiliată celor opt universități de stat din Mississippi și este dedicată promovării burselor și promovării înțelegerii culturale prin publicarea de cărți academice, reviste și resurse digitale.
UPM publică lucrări într-o gamă largă de discipline, cu un accent deosebit pe științe umaniste, științe sociale și arte.
Catalogul său include cărți din domenii precum literatură, istorie, antropologie, sociologie, istoria artei, studii cinematografice, muzicologie și studii sudice, printre altele.
Una dintre misiunile principale ale UPM este de a evidenția și sărbători moștenirea culturală diversă a sudului Americii.
Presa este cunoscută pentru accent puternic pe literatura, istoria și cultura sudice, publicând lucrări care explorează tradițiile bogate ale regiunii, istoria complexă și problemele contemporane.
Pe lângă concentrarea pe studiile sudice, UPM publică, de asemenea, lucrări academice care abordează subiecte naționale și internaționale mai largi.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează înțelegerea interculturală, aducând contribuții semnificative la diferite domenii de cercetare și studiu.
UPM se angajează să mențină standarde editoriale și academice înalte, asigurându-se că publicațiile sale sunt supuse unei evaluări riguroase de către colegi și a unui control academic.
Presa se mândrește, de asemenea, cu angajamentul său față de diversitate, echitate și incluziune, străduindu-se să amplifice vocile și perspectivele subreprezentate în programul său de publicare.
În general, University Press of Mississippi joacă un rol vital în promovarea burselor, promovarea schimbului intelectual și conservarea moștenirii culturale.
Publicațiile sale contribuie la o înțelegere mai profundă a Sudului Americii și a lumii în general, îmbogățind discursul academic și încurajând aprecierea pentru științele umaniste și sociale.