The 21st century is on the verge of a possible total economic and political revolution.
Technological advances in robotics, computing and digital communications have the potential to completely transform how people live and work.
Even more radically, humans will soon be interacting with artificial intelligence (A.
) as a normal and essential part of their daily existence.
What is needed now more than ever is to rethink social relations to meet the challenges of this soon-to-arrive smart world.
This book proposes an original theory of trans-human relations for this coming future.
Drawing on insights from organisational studies, critical theory, psychology and futurism - it will chart for readers the coming changes to identity, institutions and governance in a world populated by intelligent human and non-human actors alike.
It will be characterised by a fresh emphasis on infusing programming with values of social justice, protecting the rights and views of all forms of consciousness and creating the structures and practices necessary for encouraging a culture of mutual intelligent design.
To do so means moving beyond our anthropocentric worldview of today and expanding our assumptions about the state of tomorrow's politics, institutions, laws and even everyday existence.
Critically such a profound shift demands transcending humanist paradigms of a world created for and by humans and instead opening ourselves to a new reality where non-human intelligence and cyborgs are increasingly central.
About the Author Peter Bloom is Professor of Management at the University of Essex, UK.
He is the author of a number of books including Authoritarian Capitalism in the Age of Globalization, Beyond Power and Resistance: Politics at the Radical Limits, The Ethics of Neoliberalism: The Business of Making Capitalism Moral, The Bad Faith in the Free Market: The Radical Promise of Existential Freedom, The CEO Society: The Corporate Takeover of Everyday Life, Monitored: Business and.
Resistance | Politics at the |
---|---|
Neoliberalism | The |
Market | The |
Society | The |
Monitored | Business and |
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.