Institutul European Imaginarul colectiv al electoratului/adriana stefanel
Institutul European

Institutul European Imaginarul colectiv al electoratului/adriana stefanel

Vezi magazinul Elefant
  • 2 stele, bazat pe 1 voturi

„Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice.

Departe de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta «corp la corp» intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul.

Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie.

Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale («Eroul Salvator», «Varsta de Aur», «Unitatea si Complotul»), dar si inventarea «din mers» a altora noi («Mitul Tehnocratului», «Sindromul Elena Ceausescu», «Mitul luptei anticomuniste» etc.

), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale.

Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului.

“ - Adriana Stefanel.

Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine carte

Clientii au cumparat si

Despre Institutul European

Institutul European este o instituție dedicată educației și formării profesionale, care oferă programe de studiu și cursuri specializate în diverse domenii.

Cu un accent pe dezvoltarea abilităților și cunoștințelor, institutul se dovedește a fi o alegere populară pentru cei care doresc să își îmbunătățească cariera și să își dezvolte competențele profesionale.

Brandul inspiră utilizatorii să investească în educația lor și să își atingă potențialul maxim prin formare de calitate.

Categorii Institutul European

Branduri sociologie

Institutul European Imaginarul colectiv al electoratului/adriana stefanel

Institutul European Imaginarul colectiv al electoratului/adriana stefanel

23.31 Lei