Business of all sizes have a problem: How do you know--in real time--whether you are earning the profit you need to grow or even just stay in business? And which products or services are doing the heavy lifting in contributing to profit? Financial statements tell only part of the story.
They are backward looking, for one thing, and they generally show results only in the aggregate.
Worse, they never seem to reflect the hard work you're doing on a daily basis.
As one manager said, If I'm adding 25% profit to every job, why am I getting barely 5% net profit at the end of the year? Improving Profit: Using Contribution Metrics to Boost the Bottom Line solves this dilemma.
As this book shows, Contribution-Based Activity (CBA) measures focus on two key levers that are fundamental to the operation of any business: financial contribution and units of activity.
Knowing how to use these levers gets your company off the treadmill and on your way to stellar profitability.
And as the 21 case studies show, CBA is surprisingly easy to apply to businesses of all types and all sizes.
What is financial contribution? Simply the amount above and beyond the cost of goods or materials sold that contributes to covering overhead and creating profit.
As entrepreneur, business consultant, and professor Keith Cleland shows, few managers actually know the financial contribution their products and services make, nor how to amplify that contribution by incremental adjustments to one or both levers.
As you'll learn, the financial tool Cleland created, TARI (Target Average Rate Index), provides insight into each product's value.
You'll not only learn which products are contributing the most to the bottom line, but how to unlock the profit potential in run-of-the-mill products or services.
Improving Profit will help you: Restore and boost profit levels for your entire operation Relate your daily efforts to a transaction's actual profitability Focus on the two key performance indicators that c.
Problem | How do you knowin real timewhether you are earning the profit you need to grow or even just stay in business |
---|---|
Profit | Using |
Activity (cba) measures focus on two key levers that are fundamental to the operation of any business | Financial contribution and units of activity |
Profit will help you | Restore and boost profit levels for your entire operation |
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.