If contemporary culture were a school, with all the tasks and expectations meted out by modern life as its curriculum, would anyone graduate? In the spirit of a sympathetic teacher, Robert Kegan guides us through this tricky curriculum, assessing the fit between its complex demands and our mental capacities, and showing what happens when we find ourselves, as we so often do, in over our heads.
In this dazzling intellectual tour, he completely reintroduces us to the psychological landscape of our private and public lives.
A decade ago in The Evolving Self, Kegan presented a dynamic view of the development of human consciousness.
Here he applies this widely acclaimed theory to the mental complexity of adulthood.
As parents and partners, employees and bosses, citizens and leaders, we constantly confront a bewildering array of expectations, prescriptions, claims, and demands, as well as an equally confusing assortment of expert opinions that tell us what each of these roles entails.
Surveying the disparate expert literatures, which normally take no account of each other, Kegan brings them together to reveal, for the first time, what these many demands have in common.
Our frequent frustration in trying to meet these complex and often conflicting claims results, he shows us, from a mismatch between the way we ordinarily know the world and the way we are unwittingly expected to understand it.
In Over Our Heads provides us entirely fresh perspectives on a number of cultural controversies--the abstinence vs.
safe sex debate, the diversity movement, communication across genders, the meaning of postmodernism.
What emerges in these pages is a theory of evolving ways of knowing that allows us to view adult development much as we view child development, as an open-ended process born of the dynamic interaction of cultural demands and emerging mental capabilities.
If our culture is to be a good school, as Kegan suggests, it must offer, along with a challenging curriculum, the g.
Harvard University Press (HUP) este brațul de publicare al Universității Harvard.
Este una dintre cele mai mari și mai prestigioase prese universitare din lume.
Iată o prezentare generală: 1.
Istoric: Harvard University Press a fost înființată în 1913.
De-a lungul deceniilor, și-a câștigat o reputație pentru publicarea lucrărilor academice de cea mai înaltă calitate într-o gamă largă de discipline.
Domeniul de aplicare: HUP publică cărți în diverse domenii, inclusiv istorie, știință, filozofie, literatură, religie, sociologie, economie și multe altele.
Catalogul său cuprinde atât titluri academice, cât și de interes general, atrăgând oameni de știință, studenți și publicul larg cititor.
Excelență academică: Harvard University Press este cunoscută pentru angajamentul său față de rigoarea academică și excelența academică.
Publicațiile sale sunt supuse unui proces riguros de evaluare inter pares pentru a asigura acuratețea, integritatea și contribuția lor la domeniile lor respective.
Diversitatea autorilor: HUP publică lucrări ale autorilor din medii și perspective diverse, promovând un mediu intelectual bogat și incluziv.
Autorii săi includ savanți, cercetători și gânditori de seamă din întreaga lume.
Inițiative digitale: Pe lângă publicațiile tipărite, HUP a îmbrățișat publicarea și tehnologia digitală, oferind cărți electronice, ediții digitale și resurse online pentru a ajunge la un public mai larg și pentru a se adapta la obiceiurile de lectură în schimbare.
Acoperire globală: În timp ce se află la Universitatea Harvard din Cambridge, Massachusetts, publicațiile HUP sunt distribuite la nivel internațional, promovând misiunea universității de a disemina cunoștințele și studiile la scară globală.
În general, Harvard University Press joacă un rol vital în promovarea discursului academic și în contribuția la viața intelectuală a mediului academic și a societății în general.
Publicațiile sale sunt foarte apreciate pentru calitatea, profunzimea și impactul lor asupra diferitelor domenii de studiu.