Routledge Indian buddhist philosophy, paperback/amber carpenter
Routledge

Routledge Indian buddhist philosophy, paperback/amber carpenter

Vezi magazinul Elefant
  • 2 stele, bazat pe 1 voturi

Organised in broadly chronological terms, this book presents the philosophical arguments of the great Indian Buddhist philosophers of the fifth century BCE to the eighth century CE.

Each chapter examines their core ethical, metaphysical and epistemological views as well as the distinctive area of Buddhist ethics that we call today moral psychology.

Throughout, this book follows three key themes that both tie the tradition together and are the focus for most critical dialogue: the idea of anatman or no-self, the appearance/reality distinction and the moral aim, or ideal.

Indian Buddhist philosophy is shown to be a remarkably rich tradition that deserves much wider engagement from European philosophy.

Carpenter shows that while we should recognise the differences and distances between Indian and European philosophy, its driving questions and key conceptions, we must resist the temptation to find in Indian Buddhist philosophy, some Other, something foreign, self-contained and quite detached from anything familiar.

Indian Buddhism is shown to be a way of looking at the world that shares many of the features of European philosophy and considers themes central to philosophy understood in the European tradition.

  • 376.00 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

DialogueThe idea of anatman or noself the appearancereality distinction and the moral aim or ideal

Magazine foreign books

Clientii au cumparat si

Despre Routledge

Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.

Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.

Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.

Punctele cheie despre Routledge includ: 1.

Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.

Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.

Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.

Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.

Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.

Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.

Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.

Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.

Categorii Routledge

Branduri philosophy

Routledge Indian buddhist philosophy, paperback/amber carpenter

Routledge Indian buddhist philosophy, paperback/amber carpenter

376.00 Lei