Updated to incorporate a leadership and management and interprofessional focus This second edition of Introduction to Quality and Safety Education for Nurses has been thoroughly updated with a leadership and management perspective while retaining core content that unpacks the knowledge and skills required of entry-level nurses in each of the six Quality and Safety Education for Nurses (QSEN) domains.
After heart disease and cancer, patient safety errors rank as the third-leading cause of death in the U.
As patients' needs have increased in complexity and inter-professional teamwork and collaboration has become essential, only strong leadership skills can ensure high-quality and safe care.
Nurses, largest group of health care professionals that spend the most time with patients, are uniquely suited to lead through effective management and communication in this dynamic environment.
With contributions from nurses, physicians, pharmacists, librarians, attorney, and other health care professionals throughout the U.
and beyond, Introduction to Quality and Safety Education for Nurses, Second Edition underscores the inter-professional focus grounding health care practice today.
The updated edition includes five new chapters on implementing quality and safety initiatives from a leadership and management perspective, and state-of-the-art information on quality improvement.
Each chapter contains learning objectives, opening scenarios, case studies, interviews, critical thinking exercises, key concepts, clinical discussion points, review activities, NCLEX-style questions, and web resources.
New to the Second Edition: Increased focus on leadership and management aspects of Quality and Safety Updated information from national and state health care and nursing organizations An evolving clinical case study for application of concepts throughout the text Additional patient care cases and real-life examples Interviews with a myriad of health care professionals such as educators, library.
Edition | Increased focus on leadership and management aspects of |
---|
Springer Publishing Company este o editură binecunoscută specializată în cărți academice și profesionale, reviste și resurse digitale în domeniile asistenței medicale, psihologiei, asistenței sociale, consilierii, gerontologiei, sănătății publice și reabilitării.
A fost fondată în 1950 de Bernhard Springer, strănepotul lui Julius Springer, care a înființat Springer-Verlag în 1842.
Springer Publishing Company este renumită în special pentru manualele sale de înaltă calitate, lucrările de referință și publicațiile academice destinate studenților, educatorilor, cercetătorilor și practicienilor din diverse discipline de sănătate și științe sociale.
Publicațiile companiei acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv teoria și practica asistenței medicale, îngrijirea psihiatrică și de sănătate mintală, etica asistenței sociale, tehnici de consiliere, politica de sănătate publică și multe altele.
Pe lângă publicațiile tipărite, Springer Publishing Company oferă și resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și conținut multimedia, pentru a oferi utilizatorilor acces convenabil la materiale educaționale valoroase.
Compania se angajează să promoveze cunoștințele și să sprijine profesioniștii în eforturile lor academice și profesionale prin gama sa cuprinzătoare de publicații și resurse.