Like every other Mustang fan, as soon as I heard about this supercharged car I couldn't wait for it to be built.
-William Clay Ford, Jr.
Chairman of the Board and Chief Executive Officer of Ford Motor Company A factory supercharged Ford Mustang had long been on the wish list of muscle car fans, but it took the passion of a single man to make it happen: O.
John Coletti.
Coletti? That was one name in the Ford Motor Company phone book guaranteed to stir up differing opinions among the huge auto manufacturer's upper management.
Maverick or visionary? Tyrant or leader? One thing was certain about the mercurial Coletti: he had an unswerving faith in the value of high performance.
And after almost single-handedly rescuing the Ford Mustang from discontinuation via a covert, renegade program, Coletti had ridden his notoriety into his own throne within Ford-as head of the elite Special Vehicle Team.
But in late 2000, Coletti stretched the boundaries of his own legend, abruptly canceling the division's highly-anticipated 2002 Mustang Cobra while disrupting marketing plans and enraging SVT's network of dealers.
This is the untold story of how Coletti's performance mandate led to the creation of a car known as the Terminator, the 2003 Ford SVT Mustang Cobra.
It's a tale of closely-guarded secrets and daunting challenges as a small, elite team struggled to create a car that will long stand as an icon of American muscle.
With interviews ranging from company chairman Bill Ford to the assembly line workers of the historic-yet-antiquated Dearborn Assembly Plant, Iron Fist, Lead Foot takes readers behind the scenes of this breakneck program and brings them face-to-face with the towering presence of an auto industry legend, John Coletti.
Happen | O |
---|---|
Coletti | He had an unswerving faith in the value of high performance |
iUniverse este o companie de auto-publicare care oferă autorilor instrumentele și resursele pentru a-și publica cărțile.
Iată câteva puncte cheie despre iUniverse: 1.
Servicii de autopublicare: iUniverse oferă o gamă largă de servicii pentru a ajuta autorii să-și publice cărțile.
Aceste servicii pot include editare, formatare, design de copertă, imprimare, distribuție și asistență de marketing.
Controlul autorilor: Cu iUniverse, autorii păstrează controlul asupra muncii lor pe tot parcursul procesului de publicare.
Ei au ultimul cuvânt cu privire la deciziile de editare, design, prețuri și distribuție.
Print-On-Demand: iUniverse utilizează tehnologia print-on-demand (POD), care permite cărților să fie tipărite și expediate pe măsură ce sunt primite comenzi.
Acest lucru elimină nevoia autorilor de a investi în tiraje mari sau depozitare.
Canale de distribuție: iUniverse ajută autorii să-și distribuie cărțile prin diverse canale, inclusiv vânzători online precum Amazon și Barnes & Noble, precum și librării și biblioteci fizice.
Suport pentru autori: iUniverse oferă autorilor asistență și îndrumări în fiecare etapă a procesului de publicare.
Aceasta poate include accesul la consultanți de publicare, servicii editoriale, resurse de marketing și instrumente promoționale.
Pachete și prețuri: iUniverse oferă diferite pachete de publicare cu diferite niveluri de servicii și caracteristici, permițând autorilor să aleagă pachetul care se potrivește cel mai bine nevoilor și bugetului lor.
Redevențe: autorii câștigă redevențe din vânzarea cărților lor, iUniverse preluând de obicei un procent din fiecare vânzare pentru a acoperi cheltuielile de tipărire, distribuție și alte cheltuieli.
În general, iUniverse își propune să le împuternicească pe autori să-și aducă cărțile pe piață în mod profesional și eficient.
Oferind o gamă largă de servicii și asistență de autopublicare, iUniverse îi ajută pe autori să navigheze în complexitățile industriei editoriale și să-și realizeze obiectivele de publicare.