Componenta a crestinismului si a culturii europene, cultul sfintilor isi datoreaza amploarea si perenitatea povestirilor, orale sau scrise, despre vietile acestora, povestiri care au inceput sa apara in bazinul mediteranean in secolul al II-lea.
Lucrarea lui Aviad Kleinberg isi propune sa prezinte o istorie a acestor istorii si, in acelasi timp, o analiza a elaborarii si a rolului lor in societatea crestina, in perioada Antichitatii tarzii si pana la sfarsitul Evului Mediu.
Aceste istorii sunt produsul unor forte diverse si, adesea, in conflict: conceptiile autoritatilor ecleziastice, care incearca sa impuna un canon de credinta si disciplina valabil pentru toti, credinta populara, imaginatia si viziunea estetica a autorilor.
Aparitia si integrarea in cultura a acestor istorii sunt inseparabile de un proces social complex.
in ele gasim forta religioasa creatoare a comunitatilor, care se exprima instaurand o altfel de viziune a lumii, care este adesea in contradictie cu cea a Bisericii.
Aviad Kleinberg, istoric israelian al religiilor, evreu laic, s-a nascut in anul 1958.
Parintii sai au trait persecutiile antisemitismului in Polonia si au supravietuit Holocaustului.
si-a petrecut copilaria la Beer-Sheva, unde „nu exista nici un semn al prezentei crestine”.
Studiile de istorie medievala, pe care le-a urmat la Tel-Aviv, l-au facut sa dea o atentie deosebita crestinismului, fara a carui cunoastere „era imposibil de inteles cultura occidentala”.
La vremea respectiva, in anii 1980, „crestinismul era inca un domeniu tabu in Israel”.
Avid de cunoastere, a plecat la Institutul pontifical biblic din Torino, unde a studiat latina, teologia si dreptul canonic.
in prezent, Aviad Kleinberg este profesor de istoria religiilor la Universitatea din Tel-Aviv, iar cursurile sale atrag sute de studenti.
Conflict | Conceptiile autoritatilor ecleziastice care incearca sa impuna un canon de credinta si disciplina valabil pentru toti credinta populara imaginatia si viziunea estetica a autorilor |
---|
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.