Jocul Tintar, cunoscut si sub denumirea de Moara, este un joc recreativ de strategie,REGULAMENT:La inceputul partidei tabla de joc este goala, Jocul se desfasoara in doua etape:In prima etapa jucatorii pun pe rind cite una din piesele proprii pe punctele tablei de joc, Aceasta etapa se incheie cand sunt plasate pe tabla toate cele 18 piese,In a doua etapa jucatorii muta pe rand cate una din piesele proprii,Jucatorul care incepe jocul este decis fie de comun acord, fie de exemplu prin aruncarea unui zar, fie cel care joaca cu piesele mai deschise la culoare,Scopul urmarit de fiecare jucator este de a elimina una cate una piesele adversarului, Pierde jucatorul care fie ajunge sa aiba numai doua piese, fie nu-si poate muta nicio piesa,Regulile de joc, aplicate in ambele etape, sunt:Intr-un punct nu poate fi plasata decat o singura piesa,Mutarea unei piese se face numai de-a lungul uneia dintre liniile trasate pe tabla de joc si numai intr-un punct invecinat, Atunci cand un jucator ajunge sa aiba trei piese, mutarea se poate face oriunde pe tabla de joc, nu numai de-a lungul liniilor,Cind un jucator realizeaza un sir de trei piese proprii de-a lungul uneia din liniile tablei — configuratie numita „moara” — el trebuie sa aleaga una din piesele adversarului si s-o elimine de pe tabla de joc, Piesa aleasa pentru eliminare trebuie sa nu faca parte dintr-o moara; in unele variante ale jocului aceasta regula se ignora atunci cand toate piesele adversarului sunt incluse in mori,In prima etapa, de plasare a pieselor pe tabla de joc, este posibil ca un jucator sa inchida doua mori simultan, In acest caz unele variante permit eliminarea a doua piese ale adversarului, iar altele permit eliminarea unei singure piese,Uneori jocul ajunge in impas, in sensul ca se repeta aceleasi configuratii de joc fara a se elimina nicio piesa, In asemenea cazuri rezultatul se poate declara remiza daca pe durata unui numar stabilit de mutari (15, 50 etc,) nu a fost eliminata nicio piesa sau daca aceeasi configuratie a pieselor se repeta pentru a treia oara,Strategia joculuiIn prima etapa a jocului, jucatorii cu experienta nu realizeaza mori si nici nu-si impiedica adversarul sa construiasca mori, concentrandu-se mai mult pe ocuparea unor pozitii stategice, cum ar fi cele patru intersectii de pe patratul mijlociu,Pozitiile din colturile patratelor ofera prea putina mobilitate si sunt evitate,Configuratia in care un jucator poate realiza o moara la fiecare mutare, prin deplasarea inainte si inapoi a unei singure piese, se numeste „morisca”, „moara plimbatoare” sau „moara dubla”, In diagrama din prima figura jucatorul cu piesele rosii are o astfel de configuratie, De obicei, primul jucator care reuseste sa construiasca o morisca va castiga partida; in exemplul dat jucatorul cu piesele rosii castiga chiar daca urmeaza albastrul la mutare, Contine o tabla de joc din lemn si 9+9 pioni (rosu/bej sau negru/bej),Fabricat in Romania,.
Strategie,regulament | La inceputul partidei tabla de joc este goala |
---|---|
Jocul se desfasoara in doua etape | In prima etapa jucatorii pun pe rind cite una din piesele proprii pe punctele tablei de joc |
Pierde jucatorul care fie ajunge sa aiba numai doua piese, fie nu-si poate muta nicio piesa,regulile de joc, aplicate in ambele etape, sunt | Intrun punct nu poate fi plasata decat o singura piesamutarea unei piese se face numai dea lungul uneia dintre liniile trasate pe tabla de joc si numai intrun punct invecinat |
OEM înseamnă „Original Equipment Manufacturer”.
Se referă la o companie care produce componente sau produse care sunt utilizate de o altă companie în produsul său final.
În contextul producției și tehnologiei, termenul OEM este folosit în mod obișnuit pentru a descrie companiile care produc piese sau subsisteme care sunt apoi integrate în produsele unei alte companii, cunoscută sub numele de „producător de echipamente originale”.
Punctele cheie despre OEM includ: 1.
Componente și piese: OEM-urile se specializează de obicei în fabricarea de componente, piese sau subsisteme specifice, mai degrabă decât produse complete.
Aceste articole sunt apoi vândute altor companii care le încorporează în produsele lor finite.
Branding: Produsele produse de OEM sunt adesea vândute altor companii sub marca companiei cumpărătoare.
Este posibil ca consumatorul final să nu fie conștient de implicarea OEM în procesul de producție.
Lanțul de aprovizionare: OEM-urile sunt o parte crucială a lanțului de aprovizionare, furnizând componente specializate care contribuie la asamblarea produsului final.
Acest aranjament permite companiilor să se concentreze pe competențele lor de bază și să se bazeze pe producători specializați pentru anumite piese.
Diverse industrii: relațiile OEM sunt comune în diverse industrii, inclusiv electronice, auto, aerospațială și multe altele.
De exemplu, un producător de mașini poate folosi piese OEM pentru componente precum motoare, transmisii sau sisteme electronice.
Standarde de calitate: OEM-urilor li se cere adesea să îndeplinească standarde specifice de calitate și specificații stabilite de compania cumpărătoare pentru a se asigura că componentele se integrează perfect în produsul final.
Personalizare: OEM-urile pot produce componente standard sau pot colabora cu compania cumpărătoare pentru a personaliza produsele în funcție de cerințe specifice.
Aftermarket: Unii OEM produc și componente care sunt folosite ca piese de schimb în aftermarket, permițând consumatorilor să-și repare sau să își modernizeze produsele.