Description From the 1930s to the 1960s, the Popular Front produced a significant era in African American literary radicalism.
While scholars have long associated the black radicalism of the Popular Front with the literary Left and the working class, Christin Marie Taylor considers how black radicalism influenced southern fiction about black workers, offering a new view of work and labor.
At the height of the New Deal era and its legacies, Taylor examines how southern literature of the Popular Front not only addressed the familiar stakes of race and labor but also called upon an imagined black folk to explore questions of feeling and desire.
By poring over tropes of black workers across genres of southern literature in the works of George Wylie Henderson, William Attaway, Eudora Welty, and Sarah Elizabeth Wright, Taylor reveals the broad reach of black radicalism into experiments with portraying human feelings.
These writers grounded interrelationships and stoked emotions to present the social issues of their times in deeply human terms.
Taylor emphasizes the multidimensional use of the sensual and the sexual, which many protest writers of the period, such as Richard Wright, avoided.
She suggests Henderson and company used feeling to touch readers while also questioning and reimagining the political contexts and apparent victories of their times.
Taylor shows how these fictions adopted the aesthetics and politics of feeling as a response to New Deal-era policy reforms, both in their successes and their failures.
In effect, these writers, some who are not considered a part of an African American protest tradition, illuminated an alternative form of protest through poignant paradigms.
About the Author Christin Marie Taylor is assistant professor of English at Shenandoah University.
Taylor's work has appeared in Southern Quarterly, Southern Cultures, American Literature in Transition: 1960-1970, and the Encyclopedia of Hip Hop Literature as well as Teaching the Works of E.
Transition | 19601970 and the |
---|
University Press of Mississippi (UPM) este o editură academică cu sediul în Jackson, Mississippi.
Înființată în 1970, UPM este afiliată celor opt universități de stat din Mississippi și este dedicată promovării burselor și promovării înțelegerii culturale prin publicarea de cărți academice, reviste și resurse digitale.
UPM publică lucrări într-o gamă largă de discipline, cu un accent deosebit pe științe umaniste, științe sociale și arte.
Catalogul său include cărți din domenii precum literatură, istorie, antropologie, sociologie, istoria artei, studii cinematografice, muzicologie și studii sudice, printre altele.
Una dintre misiunile principale ale UPM este de a evidenția și sărbători moștenirea culturală diversă a sudului Americii.
Presa este cunoscută pentru accent puternic pe literatura, istoria și cultura sudice, publicând lucrări care explorează tradițiile bogate ale regiunii, istoria complexă și problemele contemporane.
Pe lângă concentrarea pe studiile sudice, UPM publică, de asemenea, lucrări academice care abordează subiecte naționale și internaționale mai largi.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează înțelegerea interculturală, aducând contribuții semnificative la diferite domenii de cercetare și studiu.
UPM se angajează să mențină standarde editoriale și academice înalte, asigurându-se că publicațiile sale sunt supuse unei evaluări riguroase de către colegi și a unui control academic.
Presa se mândrește, de asemenea, cu angajamentul său față de diversitate, echitate și incluziune, străduindu-se să amplifice vocile și perspectivele subreprezentate în programul său de publicare.
În general, University Press of Mississippi joacă un rol vital în promovarea burselor, promovarea schimbului intelectual și conservarea moștenirii culturale.
Publicațiile sale contribuie la o înțelegere mai profundă a Sudului Americii și a lumii în general, îmbogățind discursul academic și încurajând aprecierea pentru științele umaniste și sociale.