This book examines a ubiquitous, yet under-researched, area of language education, i.
, language teachers' use of curriculum materials.
It particularly focuses on EFL teachers' use of prescribed curriculum materials in higher education in Mainland China and presents a qualitative, multi-case study involving four Chinese EFL teachersand eight students (two students from each teacher's class) at one university in Mainland China.
Drawing on data from pre-lesson and post-lesson interviews with the teachers, lesson observations, and documents in three consecutive semesters at the target university, the book delineates the processes of materials useinclassroom settings.
It also identifies four domains of factors that influenced the enactment of curriculum materials.
Most importantly, by adopting Vygotsky's (1978) mediation theory and Remillard's (2005) participatory perspective, the book constructs a curriculum enactment mediation model to reveal the complex and mediated relations among teachers, learners, curriculum materials, and context.
It also recommends practical implications for materials developers, teacher educators, administrators, and policymakers.
About author(s): Dr.
Zhan Li is a Senior Lecturer at the School of Foreign Languages, Zhongnan University of Economics and Law, Wuhan, China.
She received her M.
degree at the School of Education, Communication and Language Sciences, Newcastle University, U.
, in 2004, and her doctoral degreeat the Faculty of Education, the University of Hong Kong in 2016.
Her research interests include English language teaching, curriculum development, professional development, and materials use.
Her publications appear in both local and international journals and books.
She is currently involved in two fundamental research projects for the Central Universities in China.
From 2020 to 2021, she will be an academic visitor to Sheffield University in the U.
Author(s) | Dr |
---|
Springer este o companie de editură proeminentă la nivel mondial, specializată în literatura academică și științifică.
Fondată în 1842 la Berlin, Germania, Springer a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.
Springer publică o gamă largă de reviste academice, cărți, lucrări de referință și baze de date online care acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv știință, tehnologie, medicină, inginerie, matematică, umaniste, științe sociale și afaceri.
Catalogul extins al companiei include: 1.
Reviste: Springer publică mii de reviste academice evaluate de colegi care acoperă un spectru larg de discipline.
Aceste reviste prezintă articole de cercetare originale, recenzii și contribuții academice din partea experților în domeniile lor respective.
Cărți: Springer publică o selecție diversă de cărți, inclusiv manuale, monografii, lucrări de referință și titluri profesionale.
Aceste cărți acoperă o gamă largă de subiecte și se adresează cercetătorilor, studenților, profesioniștilor și practicienilor.
Lucrări de referință: Springer produce lucrări de referință cu autoritate, cum ar fi enciclopedii, manuale, dicționare și atlase, care oferă o acoperire cuprinzătoare a unor subiecte și discipline specifice.
Baze de date online: Springer oferă baze de date și platforme online care oferă acces la vasta sa colecție de conținut academic.
Aceste platforme permit utilizatorilor să caute, să răsfoiască și să acceseze literatură academică, reviste, cărți și materiale de referință.
Springer este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în publicarea academică.
Compania lucrează îndeaproape cu autori, editori, recenzori și instituții academice pentru a asigura cele mai înalte standarde de excelență și rigoare academică în publicațiile sale.
Prin urmare, Springer este considerată pe scară largă ca o sursă de încredere de informații academice și o resursă valoroasă pentru cercetători, studenți și profesioniști din întreaga lume.