In this textbook the author takes as inspiration recent breakthroughs in game playing to explain how and why deep reinforcement learning works.
In particular he shows why two-person games of tactics and strategy fascinate scientists, programmers, and game enthusiasts and unite them in a common goal: to create artificial intelligence (AI).
After an introduction to the core concepts, environment, and communities of intelligence and games, the book is organized into chapters on reinforcement learning, heuristic planning, adaptive sampling, function approximation, and self-play.
The author takes a hands-on approach throughout, with Python code examples and exercises that help the reader understand how AI learns to play.
He also supports the main text with detailed pointers to online machine learning frameworks, technical details for AlphaGo, notes on how to play and program Go and chess, and a comprehensive bibliography.
The content is class-tested and suitable for advanced undergraduate and graduate courses on artificial intelligence and games.
It's also appropriate for self-study by professionals engaged with applications of machine learning and with games development.
Finally it's valuable for any reader engaged with the philosophical implications of artificial and general intelligence, games represent a modern Turing test of the power and limitations of AI.
About author(s): Prof.
Aske Plaat is Professor of Data Science at Leiden University and scientific director of the Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS).
He is co-founder of the Leiden Centre of Data Science (LCDR) and initiated the SAILS stimulation program.
His research interests include reinforcement learning, scalable combinatorial reasoning algorithms, games and self-learning systems.
Goal | To create artificial intelligence (ai) |
---|---|
About author(s) | Prof |
Springer este o companie de editură proeminentă la nivel mondial, specializată în literatura academică și științifică.
Fondată în 1842 la Berlin, Germania, Springer a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.
Springer publică o gamă largă de reviste academice, cărți, lucrări de referință și baze de date online care acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv știință, tehnologie, medicină, inginerie, matematică, umaniste, științe sociale și afaceri.
Catalogul extins al companiei include: 1.
Reviste: Springer publică mii de reviste academice evaluate de colegi care acoperă un spectru larg de discipline.
Aceste reviste prezintă articole de cercetare originale, recenzii și contribuții academice din partea experților în domeniile lor respective.
Cărți: Springer publică o selecție diversă de cărți, inclusiv manuale, monografii, lucrări de referință și titluri profesionale.
Aceste cărți acoperă o gamă largă de subiecte și se adresează cercetătorilor, studenților, profesioniștilor și practicienilor.
Lucrări de referință: Springer produce lucrări de referință cu autoritate, cum ar fi enciclopedii, manuale, dicționare și atlase, care oferă o acoperire cuprinzătoare a unor subiecte și discipline specifice.
Baze de date online: Springer oferă baze de date și platforme online care oferă acces la vasta sa colecție de conținut academic.
Aceste platforme permit utilizatorilor să caute, să răsfoiască și să acceseze literatură academică, reviste, cărți și materiale de referință.
Springer este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în publicarea academică.
Compania lucrează îndeaproape cu autori, editori, recenzori și instituții academice pentru a asigura cele mai înalte standarde de excelență și rigoare academică în publicațiile sale.
Prin urmare, Springer este considerată pe scară largă ca o sursă de încredere de informații academice și o resursă valoroasă pentru cercetători, studenți și profesioniști din întreaga lume.