Transformative learning involves experiencing a deep, structural shift in the basic premises of thought, feelings, and actions.
It is a shift of consciousness that dramatically and permanently alters our way of being in the world.
Such a shift involves our understanding of ourselves and our self-locations; our relationships with other humans and with the natural world; our understanding of relations of power in interlocking structures of class, race and gender; our body awarenesses; our visions of alternative approaches to living; and our sense of possibilities for social justice and peace and personal joy.
The editors of this collection make several challenges to the existing field of transformative learning - the first is to theoreticians, who have attempted to describe the nature of transformative learning without regard to the content of transformative learning.
The editors argue that transformative learning theory cannot be constructed in a content-neutral or context-free way.
Their second challenge, which assumes the importance content for transformative learning, is to educators as practitioners.
The editors argue that transformative learning requires new educational practices consistent with the content.
Arts-based research and arts-based teaching/learning practices are one example of such new educational practices.
Education for the soul, or spiritual practices such as meditation or modified martial arts or indigenous peoples' forms of teaching/learning, is another example.
Each article in the collection presents a possible model of these new practices.
About the Author EDMUND V.
O'SULLIVAN is the Director of the Transformative Learning Centre, Ontario Institute for Studies in Education, at the University of Toronto.
AMISH MORRELL is a doctoral candidate, OISE, University of Toronto.
MARY ANN O'CONNOR is a doctoral candidate, OISE, University of Toronto.
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.