This book examines lifelong learning from different angles and follows the trajectory beginning with the expansive notion of lifelong education promoted by the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) and its subsequent version intended to better suit the neoliberal framework and make EU countries more competitive in the global economy.
The authors critique this version of lifelong learning by contrasting it with the notion of critical literacy.
They also devote attention to the UN's advocacy concerning lifelong education and sustainable development, arguing that for lifelong learning to help realize this goal, it needs to become more holistic in scope and engage more globally conceived social and human-earth relations.
The book concludes with a discussion on lifelong learning and the COVID-19 pandemic.
About author(s): Leona M.
English is Professor and Chair of the Department of Adult Education at St.
Francis Xavier University, Canada.
She is former co-editor of Adult Education Quarterly and former President of the Canadian Association for the Study of Adult Education.
Her previous publications include Learning with Adults (Springer, 2012), co-authored with Peter Mayo, winner of the Cyril O.
Houle Award for Outstanding Literature in Adult Education.
Peter Mayo is Professor of Arts, Open Communities, and Adult Education at the University of Malta.
In addition to Learning with Adults , he has written and edited more than one hundred journal articles and book chapters and twenty-four books.
He also edits the series Postcolonial Studies in Education.
Author(s) | Leona |
---|
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.