Din cuprins: De ce schimbari de paradigme si in metodologia educatiei ? Finalitatile educatiei; Curriculumul; Actorii educatiei; Metodele de invatare; Conceperea activitatilor educative; Evaluarea; Conducerea educatiei; Educatorul si perfectionarea educatiei.
Volumul continua argumentarea posibilitatii schimbarii de optica in abordarea si a educatiei practice, dupa cea anterioara la nivelul teoriei ei (in lucrarea Stiinta educatiei prin paradigme, 2009), prin prisma aplicarii si in domeniul pedagogic a noului concept epistemologic, generator de un alt model interpretativ - paradigma, valorizat de catre Th.
Demersul intreprins astfel este prima tratare explicita, sintetica in literatura pedagogica romaneasca, desi disparat sau secvential au fost formulate reinterpretari ale unor elemente ale practicii educationale, in cautarea de solutii alternative privind eficienta si calitatea ei.
In acest sens, aici au fost posibile identificarea, explicarea si sintetizarea principalelor schimbari oportune si rationale ale variatelor paradigme, care ofera alta viziune stiintifica asupra dinamicii dimensiunilor reformarii conceptuale si practice ale realizarii educatiei reale.
Dar evidentiaza si modificari esentiale privind: idei, modele de percepere si reprezentare a practicii educationale, experiente si experimente semnificative, aspiratii si valori formative, modalitati de construire si proiectare a contextelor si situatiilor educative, strategii alternative, solutii pentru noile roluri ale actorilor educatiei sau pentru modificarea criteriilor de evaluare sau pentru managementul si perfectionarea ei.
Cuprins | De ce schimbari de paradigme si in metodologia educatiei |
---|---|
Dar evidentiaza si modificari esentiale privind | Idei modele de percepere si reprezentare a practicii educationale experiente si experimente semnificative aspiratii si valori formative modalitati de construire si proiectare a contextelor si situatiilor educative strategii alternative solutii pentru noile roluri ale actorilor educatiei sau pentru modificarea criteriilor de evaluare sau pentru managementul si perfectionarea ei |
Institutul European este o instituție dedicată educației și formării profesionale, care oferă programe de studiu și cursuri specializate în diverse domenii.
Cu un accent pe dezvoltarea abilităților și cunoștințelor, institutul se dovedește a fi o alegere populară pentru cei care doresc să își îmbunătățească cariera și să își dezvolte competențele profesionale.
Brandul inspiră utilizatorii să investească în educația lor și să își atingă potențialul maxim prin formare de calitate.