Avansand prin bifurcatii si rupturi, gandirea lui Foucault isi reinnoieste fara incetare metodele (arheologie, genealogie) si conceptele (episteme, dispozitive, problematizari).
Sub aceasta linie intrerupta se poate citi unitatea, nu a unui sistem, ci a unei preocupari: articularea dintre analiza „pozitiva“ a normelor istorice si reperarea crizelor acestora; despartirea de orice referinta a subiectului constituant, dar si reinstalarea unui interstitiu al „sinelui“, in care devine posibila o altfel de gandire.
Aceasta carte propune studiul a doua momente precise ale operei: descrierea, in Istoria nebuniei , a nasterii ospiciului; examenul „subiectivarii“ la vechii greci, in Practicarea placerilor .
Este vizibila intervenirea unei noi figuri a criticii: critica fara aplomb care, in loc sa apeleze la ratiune si principii, permite falii singulare, deschise in jocul cunoasterii si al puterii.
Prin aceasta pozitie expusa si precara, din care fiecare carte isi extrage puterea proprie de interventie, „morala disconfortului“, gandirea lui Foucault este si o politica a incertitudinii.
Doctor in filosofie, Mathieu Potte-Boneville este profesor la liceul Jean Jaures (Montreuil-sous-Bois) si membru al colectivului de redactie de la revista Vacarme.
Preocupari | Articularea dintre analiza pozitiva a normelor istorice si reperarea crizelor acestora |
---|---|
Aceasta carte propune studiul a doua momente precise ale operei | Descrierea in |
Este vizibila intervenirea unei noi figuri a criticii | Critica fara aplomb care in loc sa apeleze la ratiune si principii permite falii singulare deschise in jocul cunoasterii si al puterii |
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.